اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کرونا در بخش معدن چند نفر را به کام مرگ کشاند؟

به گزارش صنعت کار،  شرکت های بزرگ معدنی  در کنار تمهیدات ایمنی و کاهش تولیدات، آمار کارگران مبتلا یا بهبود یافته را منتشر کرده اند. در همین راستا به سراغ مدیر نظارت بر امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت رفته ایم تا آمار مبتلایان به کرونا در میان کارگران به تفکیک حوزه های موجود را جویا شویم.

عباسعلی ایروانی مدیر نظارت بر امور معادن در گفت و گو با «صنعت کار» در پاسخ به این سوال که میزان مبتلایان به کرونا در میان کارگران معدنی چه تعداد است، اظهار کرد: در حال حاضر آمار تفکیک شده ای از معادن کشور در بخش های مختلف نگرفته ایم.

وی ادامه داد: البته معادن نیز مانند دیگر بخش های کشور تعداد کارگران خود را کاهش داده و در بخش های اداری نیز با دو/ سوم نیروی خود مشغول بکار هستند.

بدون شک آمار تفکیک شده می تواند به افزایش مقررات بهداشتی و کنترل بیماری در میان کارگران کمک بیشتری کند. از سویی دیگر با این آمار می توان معادنی که ریسک بالایی در شیوع این بیماری دارند را شناسایی کرد. به عنوان مثال معادن زغالسنگ به دلیل زیر زمینی بودن و تجمع کارگران در تونل ها بیشتر از سوی این ویروس تهدید می شوند، درنتیجه اقدامات بهداشتی باید در این معادن بیش از معادن دیگر انجام شود.

ایروانی درباره این موضوع تصریح کرد: البته معادن زغال سنگ کشور خود دارای واحد HSE هستند که این واحد تمامی هماهنگی های لازم برای اقدامات بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی و… را انجام دهند. همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز دستورالعمل های لازم را برای معادن ارسال کرده است.

وی همچنین با اشاره به حمل ونقل کارگران معدنی نیز بیان کرد: کارگران با سرویس جا به جا می شوند که خوشبختانه سرویس ها با دستورالعمل های ارسالی در رفت و آمد هستند و مرتب ضدعفونی می شوند

به گفته ایروانی، در فروردین ماه آماری از مبتلایان به کرونا در بخش معدن اعلام شد که 2  فوتی و تعداد محدودی مبتلا داشتیم که موارد فوت در معادن زغالسنگ بودند، اما به تفکیک حوزه ها و معادن فعال هنوز آماری نداریم.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا