اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

افزايش سرمايه شركت گل گهر تصويب شد

به گزارش صنعت كار، جمشيد ملارحمان مدير عامل شركت معدنى و صنعتى گل گهر در اين مجمع اظهار كرد: ما براى حفظ جايگاه گل گهر و همچنين نقش اساسى ٣٠ درصدى شركت در زنجيره فولاد كشور بدنبال افزايش سرمايه هستيم.

وى با اشاره به شعار سال جارى يعنى «جهش توليد»، تصريح كرد: شعار امسال از سوى مقام معظم رهبرى به عنوان سال جهش توليد انتخاب شد اما بايد به اين نكته اشاره كنم كه سال ٩٨ نيز براى گل گهر سال جهش توليد بود.

ملارحمان ادامه داد: رشد ٤ درصدى در توليد مجموعه براى سال ٩٨ يك شاهكار است كه بايد براى اين اتفاق از تمام اعضاى هيات مديره و پرسنل شركت تشكر كنم.

وى با تاكيد بر افزايش سرمايه افزود: ما بيش از ٦٠ درصد مواد اوليه مورد نياز شركت را بايد خريدارى كنيم تا جهش توليدى بيش از سال ٩٨ را در سال جارى شاهد باشيم.

 

مدير عامل شركت معدنى و صنعتى گل گهر بيان كرد: اين افزايش سرمايه براى سرعت بخشيدن توليد و اجراى طرح هاى توسعه و ارزش دارايي هاى شركت و سود آورى بسيار مهم است.

 

محمود زیدآبادی, معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نیز در ادامه مجمع اظهار کرد: ارزش گل گهر در اردیبهشت 97، 11 هزار میلیارد ریال و در اردیبهشت سال گذشته، 33 هزار میلیارد ریال بود اما در حال حاضر این عدد به 83 هزار میلیارد ریال رسیده است. این رشد بسیار خوب حاکی از آن است که تمامی افراد در این سنگر فعال بودند.

وی اضافه کرد: از سال 97  با وجود برنامه های توسعه ای موضوع افزایش سرمایه احساس شد، درنتیجه قرار بخشی از این عدد از طریق افزایش سرمایه و باقی آن از طریق تسهیلات و فروش اوراق تامین شود.

زیدآبادی افزود: افزایش سرمایه 52 هزار میلیارد ریالی برای رسیدن به سرمایه 100 هزار میلیارد ریالی در 2  مرحله انجام می شود.

وی ادامه داد: از این میزان 31 هزار میلیارد ریال در شرکت های سرمایه پذیر گل گهر، 11 هزار میلیارد ریال  برای خریدکنسانتره مجموعه  و 9715 میلیارد ریال برای طرح هایی همچون پروژه انتقال آب خلیج فارس و بهبود کیفیت خط تولید  و… در نظر گرفته شده است.

 

در پایان مجمع عمومی فوق العاده گل گهر افزایش سرمایه 52 هزار میلیارد ریالی با تایید سهامداران مصوب شد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا