اخباربرترصنعت و معدن

آغاز عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی بافق

به گزارش صنعت کار، مدیرعامل این شرکت گفت: این اقدام مهم در راستای تامین مناسبات ارتقاء تولید محصولات معدنی و به منظور جهش تولید فولاد ایران به سمت تحقق تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید پنجاه و ۵ میلیون تن محصولات فولادی خواهد بود.

اسدالله‌فرشاد تصریح کرد: این اتفاق بزرگ، گامی مهم در راستای تامین یکصدو شصت و پنج میلیون تن کنستانتره مورد نیاز کشور در افق ۱۴۰۴ به شمار می رود که در ماه مبارک رمضان آغاز شد.

وی از سازمان های ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد اولیه فولاد ایران(ایمپاسکو) که در قالب مزایده عمومی بهره برداری ۲۵ ساله از معادن آنومالی شمالی و میشدوان را طی قراردادی با عمر معدن به شرکت صنایع معدنی نوظهور کویر بافق واگذار کردند به لحاظ حمایت‌های همه جانبه تشکر و قدردانی کرد.

فرشاد با اشاره به اینکه، با بهره‌برداری از معادن مذکور زمینه اشتغال مولد و مستمر برای حدود یک‌هزار نفر فراهم خواهد گردید، خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه شرکت صنعتی و معدنی شهداب یزد و مشاور آن شرکت مهندسین مشاور کاوشگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنومالی‌شمالی در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده بافق_بهاباد در استان یزد قرار دارد و با ذخیره حدود ۲۲۰ میلیون تن سنگ آهن، این معدن می‌تواند سالیانه حداقل ۴ میلیون تن سنگ آهن کیفی مورد نیاز تولید کنستانتره و گندله بافق و بهاباد در استان یزد را تأمین می کند.

لازم به ذکر است در جلسه‌ای که با حضور نماینده محترم مردم شریف شهرستان های بافق، بهاباد مهریز ابرکوه و خاتم، و نمایندگان سهامداران شرکت‌های فوق الذکر درخصوص این اتفاق مهم برگزار شد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان مطرح کرد: همان‌طور که در منطقه صنعتی و معدنی گل گهر در شهرستان سیرجان مناسبات توسعه همه جانبه‌ای فراهم شده است و به عنوان عسلویه صنایع معدنی و فولادی در مقابل عسلویه صنایع گاز و پتروشیمی معروف گردیده است، با توجه به اهلیت سهامداران این شرکت معدنی نوظهور آینده‌ای بسیار روشن و امیدبخش برای توسعه صنایع معدنی استان یزد در منطقه‌های بافق، بهاباد و چادرملو استان یزد پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا