اخبارصنعت و معدن

املاح معدنی ایران ۳۰ تن نمک خوراکی به خارج از کشور صادر کرد

به گزارش صنعت کار، علی رستمی  افزود: ‌ارزش محموله‌های نمک صادراتی این واحد معدنی در سال گذشته ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: صادرات نمک املاح معدنی ایران در مدت اشاره شده نسبت به مدت مشابه قبل آن از نظر وزنی ۱۰ تن بیشتر است و ارزش ریالی محموله‌های صادراتی نیز ۱۳ میلیارد ریال افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران ادامه داد: بیشتر محموله‌های نمک صادراتی این واحد معدنی پارسال به روسیه، عراق، کشورهای جنوبی خلیج‌فارس، ترکمنستان و گرجستان ارسال شده است.

رستمی اظهار داشت: افزایش نفوذ در بازارهای بین‌المللی به‌ویژه روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای صادارات محصولات نمک و سولفات سدیم از برنامه‌های امسال این واحد معدنی است.
وی گفت: ۴۰ درصد صادرات نمک کشور از سوی املاح معدنی ایران انجام می‌شود و قرار است این میزان ردر سال جاری به ۶۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران اضافه کرد: تولید نمک تبلور مجدد در این واحد معدنی پارسال ۴۸ تن و ۱۲۱ کیلوگرم و تولید نمک هیدورمیل نیز ۳۷ تن و ۱۲۳ کیلوگرم بوده است.

رستمی عنوان کرد: فروش داخلی نمک تبلور مجددتولیدی در پارسال به ۳۹ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال و نمک هیدورمیل به ۱۴ میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال رسید.

شرکت املاح معدنی ایران از سال ۱۳۶۳ تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال ۷۳ و مرحله نخست واحد اراک آن در سال ۱۳۷۹ و مرحله دوم آن در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده است.

نمک در روش هیدرومیل علاوه بر خلوص، دانه بندی قابل تنظیم و کنترل دارد و محصول تولیدی آن دانه بندی وسیعی از ۱۵۰ تا ۲۰۰۰ میکرون را پوشش می دهد که برخی از صنایع مانند تولید پنیرUF و یا حفاری چاه‌های نفت که در آن‌ها دانه بندی نمک مصرفی فاکتور مهمی است مصرف‌کننده تولیدات این محصول هستند.
مصرف کمتر انرژی الکتریکی و حرارتی (گاز) در مقایسه با روش تصفیه تبلور مجدد از دیگر مزایای روش هیدومیل است و آب مصرفی در این روش نیز بسیار کم بوده و در مجموع قیمت تمام شده محصول نمک خوراکی پایین‌تر است.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا