اخبارصنعت و معدن

۲۰ درصد معادن کشور سهم استان سمنان است

به گزارش صنعت کار، علی تشنه دل، با اشاره به اینکه استان سمنان ۶۲۶ معدن دارد، اظهار داشت: ۲۰ درصد معادن کشور سهم استان است و ازنظر تعداد معادن رتبه پنجم کشوری و در شاخص استخراج رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه ۶۲۶ مورد پروانه بهره‌برداری از معادن در استان سمنان صادرشده است، تصریح کرد: ۴۲ نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد که ۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک و ۹۰ درصد زئولیت و سلسین موردنیاز کشور از معادن استان تأمین می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه در حال حاضر چهار هزار نفر به‌صورت مستقیم در معادن استان مشغول به کار هستند، گفت: پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربعی استان به گونه‌ای است که از معادن آن سالانه ۲۳ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.

تشنه دل با اشاره به اینکه میزان ذخیره قطعی معادن استان سمنان ۶۹۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی بالای یک میلیارد تن در سال است، یادآور شد: معادن استان در حوزه تولیدات سولفات سدیم رتبه دوم، زغال‌سنگ و کرومیت رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

وی بابیان اینکه ۱۷۵ پروانه اکتشاف در استان صادرشده است، خاطرنشان کرد: با اجرای عملیات اکتشاف تا دو سال آینده، قابلیت بهره‌برداری به‌عنوان معدن از نواحی موردنظر مشخص خواهد شد و این در حالی است که تاکنون ۱۱۵ مورد گواهی کشف صادرشده است.

منبع: بازار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا