اخباربرگزیدهراه و ساختمان

‌اختیار کنوانسیون کانتینرهای استاندارد باید به سازمان بنادر برگردد

به گزارش صنعت کار، جواد حسن‌زاده  اظهار داشت: در سال 1348 یعنی 51 سال پیش‌ قانون شد که یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی تعیین منطقه آزاد است، یعنی سازمان بنادر اجازه دارد بندر آزاد درست کند اما در حال حاضر دبیرخانه شورای عالی مناطق‌ آزاد داریم و‌ اعلام شده است سازمان بنادر برای احداث بندر آزاد‌ باید به سراغ دبیرخانه شورای عالی مناطق‌ آزاد برود.

وی افزود: در حالی ‌این قانون برای سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد، شورای عالی مناطق آزاد هم رفته است برای خود قانون گرفته است‌که این‌ها خطاهای قانونی است که در طول سال‌ها شکل گرفت.

این کارشناس امور دریایی و بندری اظهار کرد: از ‌اختیارات ‌سازمان بنادر و دریانوردی، تهیه، تنظیم و اجرای مقررات بندری و دریایی و کشتیرانی بازرگانی است؛ ‌سازمان بنادر طبق قانون 3 نقش حاکمیتی ‌دارد و هر بخشی که قصد داشته باشد‌ بندر بسازد باید با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی باشد.

* اختیار کنوانسیون کانتینرهای استاندارد به سازمان بنادر برگردد

حسن‌زاده درباره وضعیت کنوانسیون کانتینرهای استاندارد، اظهار کرد: ما یک کنوانسیون CSC داریم که کنوانسیون کانتینرهای استاندارد است، کشور ایران به این کنوانسیون ملحق است، سازمان بنادر و دریانوردی این کنوانسیون را ترجمه کرده‌ و به مجلس برده است، ما باید عضو این کنوانسیون باشیم تا بار ایران وارد این کانتینرها شود و به کشورهای خارجی برود، یا اگر کالایی آسیب دید، بیمه داشته باشد که سازمان بنادر این موضوع را بعد از ترجمه به مجلس برده که ‌تصویب‌ و قانون شده است.

این کارشناس امور دریایی و بندری اظهار کرد: طبق قانون باید این کانتینر از نظر سلامت چک شود، اما این اختیار هم از سازمان بنادر گرفته شد و به شورای عالی ترابری رفته است که ضرورت دارد به سازمان بنادر برگردد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا