اخبارصنعت و معدن

۸۰ درصد شمش روی ایران در زنجان تولید می‌شود

به گزارش صنعت کار، فرامرز نیک سرشت، به وضعیت پسماند روی در زنجان اشاره کرد و گفت: بحث مالکیت پسماند روی در مراجع مختلف قضایی در دیوان عدالت اداری مطرح بود و طی سال گذشته با سفر رئیس قوه قضائیه به استان که از مطالبات به حق مردم بود حکم به نفع دولت صادر شد.

وی اظهار کرد: با دستور رئیس دستگاه قضا، مدیریت پسماند و انتقال پسماند به محل جدید اقدام شد و ۱۰۰ درصد مدیریت شیرآبه‌ها و احداث حوضچه ها برای جمع آوری شیرآبه‌ها انجام و همچنین دو هزار متر حصارکشی  انجام خواهد شد که از این مقدر یک‌هزار و ۶۰۰ متر حصار کشی انجام شده و ۴۰۰ متر مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: کمتر از دو هفته دیگر نسبت به حصار کشی محل اقدام خواهیم کرد و پوشش پسماند در وسعت ۲۸ هکتار دپو شده اقدامات اجرایی شروع شده است.

نیک سرشت با بیان اینکه عیارهای موجود در هشت میلیون تن کیک روی قابلیت استفاده در واحدهای صنعتی زنجان را دارد، ابراز داشت: ۸۰ واحد صنعتی که هم اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت تولید در استان کار می‌کنند و مشکل تامین خاک روی دارند از این پس با استفاده از این کیک روی‌ها به تولید خود سرعت خواهند داد.

وی با بیان اینکه به ظرفیت تولید در این کارخانه‌ها به ۷۰ درصد می‌رسد، تصریح کرد: زنجان با تولید ۸۰ درصد شمش روی کشور اولین و بزرگترین تولید کننده شمش روی خاورمیانه است.

 

منبع: بازار

 

 

انتیهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا