اخبارصنعت و معدن

قیمت انواع شن و ماسه در آذربایجان‌غربی اعلام شد

به گزارش صنعت کار، غلامرضا بابایی اظهار کرد: طی سال گذشته در آذربایجان غربی 146 فقره مجوز برداشت انواع شن و ماسه با حجم برداشت 2 میلیون و 346 هزار و 685 متر مکعب صادر شده است که برای اخذ تمام مجوز های برداشت از مسیل های اخذ موافقت سازمان آب منطقه ای استان ضروری است.

وی افزود: با توجه به اینکه شن و ماسه یکی از کار بردی ترین مواد اولیه ساخت و ساز ساختمانی محسوب می شود، همچنین برای جلو گیری از افزایش سرخود قیمت این ماده معدنی، افزایش قیمت فروش و حمل این آن به تصویب کارگروه تنظیم بازار استان رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: 179 واحد شست و شو و دانه بندی انواع شن و ماسه با اشتغال زایی برای یک هزار و 886 نفر در استان در حال فعالیت هستند.

بابایی عنوان کرد: تمام مراکز تولید ،عرضه و فروش مصالح موظف هستند نسبت به صدور فاکتور رسمی فروش با درج نام و آدرس خریدار و فروشنده، مشخصات واحد تولیدی مهمورشده، برگ باسکول شامل وزن مجاز و سایر موارد لازم برای نظارت بر حمل بار با کامیون‌ها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: بارگیری بیش از ظرفیت مجاز شامل افزایش قیمت حمل بار نمی شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: واحدهای تولیدی و کامیون های حمل بار انواع شن و ماسه در سطح شهرستان ارومیه ملزم به رعایت قیمت های مصوب کارگروه تنظیم بازار هستند و مصرف کنندگان شن و ماسه به هنگام خرید تنها در یک مرحله و از یک دستگاه کارتخوان برای پرداخت هزینه استفاده کنند و از پرداخت هزینه حمل و شن و ماسه در دو مرحله پرهیز کنند.

بابای عنوان کرد: در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش هرگونه تخلف (گرانفروشی، کم فروشی، عدم صدور فاکتور و غیره )مطابق قوانین جاری من جمله قانون تعزیرات حکومتی با متخلفین برخورد می‌شود.

وی اذعان کرد: قیمت های جدید شن وماسه در کارخانه های شن و ماسه و نرخ حمل از کارخانه تا پای کار به اطلاع عموم مردم اعلام می شود و در صورت هر گونه گرانفروشی و یا اضافه دریافت حمل توسط سامانه شبانه روزی سامانه 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

بابایی خاطرنشان کرد: قیمت هر تن شن ماسه با مالیات ارزش افزوده درب کارخانه‌های استان است و ماسه شسته و شکسته دانه بندی شده استاندارد به مبلغ 300 هزار ریال، شن نخودی وبادامی شکسته وطبیعی استاندارد به مبلغ 200 هزار ریال، ماسه ملاتی به مبلغ 150 هزار ریال، ماسه شکسته ملاتی( 60درصدشکسته، 40درصد شسته) به مبلغ 200 هزار ریال،  مخلوط خام سرمعدن به مبلغ 53 هزار و 200 ریال است.

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا