اخبارصنعت و معدن

رتبه نخست خراسان رضوی در تعداد جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال 98

به گزارش صنعت کار، محمدرضا مس فروش بیان کرد: بر اساس اعلام گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان‌ خراسان رضوی با تعداد 20 (طرح/ واحد) با میزان سرمایه گذاری 132.5 میلیون دلار، رتبه اول بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان تهران (تعداد 11 طرح/ واحد) در رتبه دوم و استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی و خوزستان بطور مشترک در رتبه سوم (هر استان با تعداد 5 طرح/واحد) قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی از لحاظ حجم سرمایه گذاری خارجی نیز رتبه دوم را کسب نموده است افزود: از این لحاظ، استان‌های زنجان، خراسان رضوی، کرمانشاه و هرمزگان رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کرده‌اند و جمعا بیش از نیمی از کل جذب حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در کشور را در سال 1398 به خود اختصاص داده‌اند.

مس فروش تصریح کرد: بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با 14 فقره سرمایه‌گذاری و کشورهای ترکیه، چین، امارات متحده عربی و اتریش با 13، 11 و 6 و 6 فقره سرمایه‌گذاری رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: پنج کشور اول از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب نیز کشورهای امارات متحده عربی، هلند، چین، ترکیه و آلمان می‌باشند.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا