اخباربرترصنعت و معدن

اعلام آمادگی واحدهای فولادی برای تامین سرمایه طرح های اکتشافی و بهره برداری محدوده های سنگ آهن

به گزارش صنعت کار، سید یاسر طیب نیا معاون امور معادن فولاد مبارکه در این نشست اظهار کرد: با توجه به تنوع محدوده های معدنی و شرایط متفاوت هر بهره بردار پیشنهاد می شود هر معدن و بهره برداری بصورت خاص مدل تفاهم ویژه خود را تنظیم کنیم. بر اساس جلسات هیات مدیره فولاد و مصوبات آن بودجه خوبی برای عملیات اکتشاف محدوده های سنگ آهن وجود دارد و این شرکت آمادگی کامل برای پوشش این هزینه ها دارد.

محمد سرجوقیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان ضمن اعلام حمایت و همکاری کامل در زمینه طرح کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، اعلام کرد: معادنی که با اخطار سازمان معادن خود را فعال نکنند به سمت اعمال قانون و سلب صلاحیت خواهند رفت. وی در پایان پیشنهاد داد در تمام جلسات و بازدیدهای تخصصی نمایندگان کمیسیون معادن اتاق بازرگانی حضور یابد.

حسام الدین فرهادی نسب مشاور کمیسیون معادن امسال پیگیر عملیاتی شدن تفاهم نامه سه جانبه برای تامین سنگ آهن واحدهای فولادی استان هستیم. پیشنهاد می شود کارگروه تخصصی زنجیره تامین با حضور نمایندگان واحدهای فولادی، اتاق بازرگانی و سازمان صمت برای تهیه گزارشات تخصصی هر معدن تشکیل شود. همچنین با توجه به دستور کار برنامه های سال جاری وزارت صمت و حضور رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات استان در جلسه پیشنهاد می شود تفاهم نامه ای برای سرمایه گذاری فولاد مبارکه در مباحث اکتشافی تنظیم گردد.

رضا اسلامی مدیرکل زیمن شناسی و اکتشافات استان نیز در این جسله گفت: ضمن معرفی پتانسیل های مستعد سنگ آهن برای تامین سنگ آهن مورد نیاز واحدهای فولادی، آمادگی این سازمان را برای جذب سرمایه گذاری و تهیه اطلاعات لازم محدوده های از طریق ژئوفیزیک هوایی و … اعلام کرد.

حسن محمدی مدیرعامل پویش معادن ذوب آهن نیز تصریح کرد: با توجه به مشکلات اداری و تاخیر در امور مکاتبات و ارجاعیات برخی امور، خواستار تسریع و حذف بروکراسی در امور اداری و مکاتبات شد تا امور عملیاتی و سریع الجرا در زمان مناسب انجام گیرد.

در پایان جلسه مقرر شد با توجه به لیست ارسالی از طرف سازمان صمت استان و معرفی معادن جلسات و بازدیدها بصورت فشرده انجام شود و نتایج و گزارشات تا پایان خرداد سال جاری برای تصمیمات نهایی در اختیار کارگروه زنجیره تامین قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا