اخبارصنعت و معدن

حباب قیمتی بازار آهن را بهم ریخت

به گزارش صنعت کار، حمید رضا رستگارپور  از افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت هر کیلوگرم آهن در بازار خبر داد و اظهار کرد: ابطال برخی از معاملات در بورس و همچنین تاثیرات روانی افزایش قیمت سایر بازار‌ها بر بازار آهن است.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه شرایط در بازار به گونه‌ای شده که هر قیمتی تعیین شود خریدار وجود دارد، افزود: عطش تقاضا در بازار فولاد زیاد شده و خریدار زیادی وجود دارد.

وی گفت: افزایش قیمت در بازار فولاد بر اساس مصرف نیست و کمبودی وجود ندارد و همانند برخی دیگر از بازارها، تقاضای کاذب به وجود آمده است.

رستگارپور بیان کرد: البته برخی از تولیدکنندگان نیز محصولات خود را خارج از شبکه توزیع به واسطه‌ها عرضه می‌کنند و توسط دلالان با قیمت بالاتر در بازار توزیع می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه نظام توزیع با مشکل مواجه است و نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: اتحادیه آمادگی خود را برای تنظیم بازار به ارگان‌های مربوطه اعلام کرده و این توانمندی وجود دارد که بازار را متعادل کنیم البته در صورتی که توزیع از مرجع اتحادیه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ روز اخیر قیمت هر کیلوگرم میلگرد به ۷ هزار تومان و آهن به ۸ هزار تومان رسیده است و شاهد افزایش ۵۰۰ تومانی در هر کیلوگرم بودیم، تاکید کرد: این افزایش قیمت غیرواقعی کاذب و حباب است.

رستگارپور گفت: میزان تولید کشور بیش از مصرف است و اصلا کمبودی در این زمینه نداریم که جای نگرانی وجود داشته باشد.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن باید جلوی رانت و دلالانی که به بازار وارد می‌شوند گرفته شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای اتحادیه به سختی سرمایه خود را حفظ می‌کنند و به سود قانونی خود رضایت دارند و همانند دلالان به فکر احتکار نیستند.

 

منبع: میزان

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا