اخبارصنعت و معدن

صعود بورس‌های جهان ادامه دار شد

به گزارش صنعت کار، رشد اقتصادی کشورهای جهان کماکان به طرز محسوسی در حال کاهش است تا جایی که اتاق بازرگانی آمریکا از رشد منفی ۱۶.۹ درصدی بخش خرده فروشی خبر داده است. با این حال جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا گفته است که بازگشت رشد اقتصادی به محدوده مثبت در نیمه دوم سال ممکن است. وی با ابراز اطمینان نسبت به نیرومند بودن بنیان های اقتصادی آمریکا گفت که سیاست گذاران پولی این کشور برای عبور از بحران در کنار بازارها خواهند بود.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۵ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۶۸۵.۴۲ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۹ درصد افزایش تا سطح ۲۸۶۳.۷۰ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با افزایش ۰.۷۹ درصدی در سطح ۹۰۱۴.۵۶ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۱.۰۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۷۹۹.۷۷ واحد بسته شد.  شاخص “دکس ۳۰” بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۱.۲۴ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۰ هزار و ۴۶۵.۱۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص “کک ۴۰” بورس پاریس با صعود ۰.۱۱ درصدی در سطح ۴۲۷۷.۶۳ واحد بسته شد. در مادرید شاخص “ایبکس ۳۵” ۱.۰۸ درصد پایین رفت و به ۶۴۷۴.۹۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص “نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۶۳ درصدی تا سطح ۲۰ هزار و ۱۶۳.۷۳  واحدی بالا رفت. شاخص “هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ ۰.۳۹ درصد بالا رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۸۸۹.۳۹ واحد بسته شد.  در چین شاخص “شانگهای  کامپوزیت” صعود ۰.۷۸ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۹۴۳.۲۱  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص “اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰” بورس سیدنی با ۱.۰۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۴۶۰.۵۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص ” تاپیکس” ژاپن صعودی بود.

منبع: کالاخبر

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا