اخباربرگزیدهتاپصنعت و معدنویژه ها

سياست هاى فروش براى توليدكنندگان فولاد نامشخص است

به گزارش صنعت كار، عليرضا خياط در مجمع عمومى عادى سالانه با اشاره وضعيت اين شركت اظهار كرد: خوشبختانه در حوزه توليد وضعيت خوبى را شاهد هستيم، به طورى كه در ٢ ماهه سال جارى به بيش از ١٣٠ هزار تن توليد رسيده ايم كه معادل ظرفيت اسمى شركت است و ١١٥ هزار تن فروش صورت گرفته است.
وى ادامه داد: قيمت هر سهم شركت تا روز دوشنبه ١٢٨٥ ريال بود كه به طور كلى مى توان گفت شرايط داخلى شركت خوب است اما متاسفانه در حوزه بيرونى و اقتصادى شركت شرايط مساعدى نداريم.
خياط در اين باره افزود: متاسفانه سياست هاى فروش براى تمامى توليد كنندگان فولاد نامشخص بوده و اين خود يك چالش مهم است.
وى تصريح كرد: ستاد تنظيم بازار بدنبال حمايت از حقوق مصرف كننده است اما در اين ميان دخالت هايي در زمينه قيمت گذارى انجام مى شود كه به نوعى برروى شمش فشار وارد كرده است.
خياط با اشاره به فشارهاى موجود برروى شمش فولاد افزود: در ١٠ روز گذشته ٣ عرضه در بورس داشتيم كه تماما ابطال شد. از سويي ديگر مواد اوليه را در حد ضرورت از بازار آزاد خريدارى مى شود اما قيمت ها با قيمت عرضه شمش در بورس همخوانى ندارد. اميدوار هستيم اين التهاب ها فروكش كند.
مديرعامل شركت آهن و فولاد ارفع در ادامه تصريح كرد:براى سال جارى توليد و فروش ٨٣٠ هزار تن هدف گذارى شده است. همچنين براى پيشبرد برنامه هاى توسعه اى شركت ادامه روند افزايش ظرفيت توليد آهن اسفنجى تا ميزان ١.٢ ميليون تن در دستور كار است.
خياط اظهار كرد: در حال حاضر سرمايه شركت ٩٠٠ ميليارد تومان است. همچنين در سال گذشته ١ ميليارد و ٢٠٠ ميليون سهم معامله شده است.

به گفته خياط، در سال گذشته شركت براى سومين سال از ظرفيت اسمى عبور كرد. همچنين ٨٥٢.٥٠٨ هزار تن فروش انجام گرفت.
وى با اشاره به ديگر آمار افزود: سال گذشته در توليد شمش ١ درصد افزايش، در آهن اسفنجى بدليل مشكلات زنجيره فولاد ٩ درصد كاهش و در توليد بريكت ١٧٩ درصد افزايش داشته ايم. در حال حاضر تنها از چادرملو مورد پشتيبانى قرار مى گيريم.
خياط درباره فروش نيز گفت: آمار فروش از نظر مقدار ٦ درصد كاهش داشت اما از نظر ارزش (درآمد) افزايش ٣٠ درصدى را شاهد بوديم.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا