اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تحقیقات جهانی برای بهبود اقتصاد در بحران کرونا

به گزارش صنعت کار، شناخت عواقب بیماری همه گیرکرونا در زمینه اشتغال ، تجارت جهانی و امور مالی عمومی برای تدوین سیاست های لازم و اقدامات ترمیم امری ضروری است.

در حالی که اقتصاددانان در حال حاضر در تلاشند تا تأثیر بیماری همه گیر کرونا را ارزیابی کنند ، همکاری با متخصصان سایر زمینه ها برای ایجاد یک رویکرد جامع در جهت بهبود، اتفاقی مهم و ضروری بشمار می رود.

در این باره، راب الیوت، استاد دانشگاه اقتصاد بیرمنگام ، مقاله ای را در مورد چگونگی همکاری اقتصاددانان در سراسر جهان با کارشناسان سایر زمینه ها برای پاسخگویی به فوریت های بیماری همه گیر کرونا به اشتراک گذاشته است.

وی در این مقاله اشاره داشت، همکاری بین متخصصان علوم مختلف برای انجام پژوهش ها و سیاست های هماهنگ که در بازسازی اقتصاد و در عین حال به حداقل رساندن تغییرات آب و هوا ، کمک می کند امری مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین پائولا سوباچی ، استاد اقتصاد بین الملل در انستیتوی سیاست جهانی Queen Mary لندن ، مقاله ای را در مورد محدودیت های سیاست های پولی افراطی به اشتراک گذاشت.

در این مقاله آمده است، بیماری همه گیر کرونا بانک های مرکزی را در سراسر جهان وادار کرده است که نرخ بهره را به سطوح منفی کاهش دهند.

وی نوشت: بانک مرکزی اروپا ، بانک انگلیس و بانک ژاپن در نظر دارند نرخ بهره را به سطوح منفی کاهش دهند. در این مقاله خاطرنشان می شود که سیاست گذاران باید به جای کاهش نرخ بهره ، بر گسترش سیاست های مالی تمرکز کنند.

چنین سیاستی باعث می شود افراد و مشاغل متاثر از بیماری همه گیر کرونا از این خدمات استفاده کرده، در حالی که به بهبود اقتصادی کمک می کنند.

در همین رابطه، جاناتان داویس، مشاور ثروتمند و اقتصاددان ، مقاله ای را در مورد کاهش 13.8 درصدی تخمینی قیمت مسکن در انگلیس منتشر کرد. در این مقاله ذکر شده است که خریداران بار اول تمایلی به خرید خانه جدیدی در میان رکود اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کرونا ندارند.

دایان کویل ، استاد سیاستگذاری عمومی در دانشگاه کمبریج ، مقاله ای را درباره ظهور ارز دیجیتال در نتیجه بیماری همه گیری کرونا به اشتراک گذاشت.

تلفن های همراه ، شبکه های اجتماعی دیجیتال و فناوری احراز هویت در حال تغییر روش خرید و فروش مردم هستند.

در این باره پیش بینی می شود که کیف پول های دیجیتال معاملات پیچیده و خودکار را با ارزهای مختلف انجام دهند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا