اخباربرگزیدهراه و ساختمان

آزادراه کنارگذرجنوبی تهران به پیشرفت ۸۰ درصدی رسید

به گزارش صنعت کار، «خیرالله خادمی»  با اشاره به بازدید امروز خود از پروژه آزادراه کنارگذرجنوبی تهران، گفت:این پروژه به عنوان اولویت دولت در سال جهش تولید، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، ضمن اینکه این پروژه مهم به تصویب سازمان برنامه و بودجه رسیده است و تکمیل آن مورد تاکید وزارت راه و شخص رییس‌جمهوری است.

وی گفت: دولت تاکنون برای ساخت این پروژه بزرگ آزادراهی ۷۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است. همچنین سهم قرارگاه خاتم برای ساخت این پروژه ۷۰ درصد است و آورده آنها تاکنون به رقم هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

خادمی از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به عنوان پروژه‌ای موثر برای کاهش ترافیک دو استان تهران و البرز یاد کرد و گفت:کنارگذرجنوبی تهران با طول ۱۶۰ کیلومتر به عنوان طولانی‌ترین پروژه آزادراهی دولت تدبیر و امید درحال احداث است که در برنامه افتتاحیه پاییز سال ۹۹ قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح این آزادراه ترافیک از داخل پایتخت و شهر کرج جمع خواهد شد و از طریق این آزادراه به خارج از پایتخت هدایت می‌شود، گفت: این آزادراه بخشی از کریدور شرق به غرب است که در محدوده جمعیتی دو استان کرج و تهران قرار دارد.

ساخت این پروژه که از ۱۷ اسفند ۹۴ آغاز شده است امسال پایان می‌یابد.آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در۱۶۰ کیلومتر از محدوده صنعتی آب یک در آزادراه کرج- قزوین آغاز شده و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد و اشتهارد، آزادراه تهران- ساوه را قطع می‌کند تا در نهایت به شهرک صنعتی چرم‌شهر در آزادراه قم- گرمسار متصل شود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا