اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کسب رتبه هشتم جهانی فولاد در 1404/ تضمین امنیت مرزهای کشور با افتتاح طرح های صنعتی

به گزارش صنعت کار، مدرس خیابانی در آیین افتتاح طرح های معدنی در سنگان بیان کرد: خوشبختانه در سال جهش تولید و در راستای سیاست های دولت یازدهم، پویش راه اندازی طرح های صنعتی و معدنی را آغاز کرده ایم.

وی تصریح کرد: وزارت صمت به نمایندگی از جامعه بزرگ صنعتی کشور برنامه ریزی منسجم داشته تا در پویش هفتگی 200 طرح صنعتی را تا پایان شهریور ماه مرتب افتتاح کرده و شاهد اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: این 200 طرح بزرگ افتتاح و 50 هزار نفر اشتغال مستقیم به همراه دارد. امروز 3 طرح بزرگ صنعتی و معدنی را افتتاح می کنیم. البته افتتاح طرح ها تا پایان دولت دوازهم محدود به این 200 مورد نخواهد بود، زیرا طرح های دیگری در حال اجرا است.

مدرس خیابانی با اشاره به ظرفیت تولید کارخانه کنسانتره، اظهار کرد: ظرفیت اسمی این طرح 5 میلیون تن است که امروز در فاز نخست 2.5 میلیون تن آن به بهره برداری و در کمتر از 50  روز دیگر 2.5 میلیون تن دوم نیز به بهره برداری می رسد. با راه اندازی کنسانتره سنگان ظرفیت تولید کنسانتره کشور از ۵۷ میلیون تن به ۶۲ میلیون تن افزایش می یابد

سرپرست وزارت صمت با اشاره به ظرفیت تولید فولاد بیان کرد: تولید فولاد در ابتدای دولت یازدهم 11 میلیون تن بود اما این رقم برای سال جاری به 28 میلیون تن می رسد. و در نهایت با تولید 55 میلیون تن فولاد در 1404  صنعت فولا ایران به جایگاه هشتم جهانی دست پیدا می کند.

به گفته وی، کارخانه 2.5 میلیون تنی گندله سناباد از دیگر طرح هایی است که امروز افتتاح می شود.

مدرس خیابانی افزود: این طرح ها با ایجاد اشتغال تضمین کننده امنیت پایدار در مرزهای شرقی کشور است.

عملیات اجرایی کنسانتره در سال 93 و گندله سازی در سال 94 آغاز و امروز به بهره برداری رسید.

سرپرست وزارت صمت گفت: افتتاح این طرح ها در شرایط تحریم های سخت انجام شده است و تمامی مراحل تست گرم و سرد با حضور کارشناسان داخلی انجام شده است. پیام روشن این طرح های آن است که بر خلاف خواسته دشمنان، شاهد رسیدن جمهوری اسلامی به قله های پیشرفت هستیم.

همزمان با این دو طرح یک طرح تولید لوازم خانگی با بومی سازی نیز در اصفهان به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا