اخبارصنعت و معدن

برگزاری نشست بررسی راهکارهای ارتقای روابط اقتصادی ایران و قزاقستان

به گزارش صنعت کار، مجید صابر سفیر کشورمان در جمهوری قزاقستان در این نشست با اشاره به همسایگی قزاقستان و ایران، قزاقستان را جزو ۲۰ کشور هدف صادراتی ایران دانست و اظهار کرد، قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی است ولی همسایگی با چین و روسیه و همچنین داشتن ساحل طولانی در دریای خزر موقعیت ممتازی به این کشور داده است.

وی ترانزیت را یکی از مزیت های اقتصادی ایران در رابطه با قزاقستان معرفی نمود و تأکید کرد: اولویت های اقتصادی ما در روابط با قزاقستان بر چهار محور حمل و نقل و ترانزیت، تجارت و بازرگانی، کشاورزی و معدن استوار است و در همه این زمینه ها ظرفیت های بسیار خوبی برای حضور بازرگانان و شرکت های ایرانی وجود دارد.

سفیر کشورمان افزود: روابط سیاسی دو کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و اخیراً شاهد تماس های تلفنی روسای جمهور و وزرای خارجه دو کشور بوده ایم.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا در آینده نزدیک امکان گفت‌وگوی تلفنی میان وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر صنعت و توسعه زیرساخت های قزاقستان را فراهم کنیم و امیدواریم که در این گفتگوها مشکلات موجود بر سر راه همکاری های اقتصادی برطرف گردد.

صابر تأکید کرد که سفارت کشورمان در قزاقستان در حال بررسی، آسیب شناسی و به روزرسانی اسناد امضا شده میان دو کشور است تا این اسناد به نحو احسن اجرا شوند.

وی اظهار داشت، اگر نیاز به امضای اسناد جدیدی است آمادگی داریم تا با دریافت پیشنهادهای بخش های مختلف، پیش نویس اسناد جدید را تهیه و تمهیدات لازم برای امضای آنها را فراهم کنیم.

مجید صابر در پایان پیشنهاد نمود تا در آینده نشست های تخصصی با موضوع کشت فراسرزمینی و همچنین مسائل مربوط به صدور خدمات فنی و مهندسی برگزار گردد که مورد استقبال شرکت کنندگان در نشست قرار گرفت.

علاوه بر سفیر کشورمان، کرباسی معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ سرایی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و کشتی‌رانی؛ عابدی، رئیس اتاق مشترک ایران و قزاقستان؛ کاخکی مدیر کل دفتر همکاری های بینالملل گمرک؛ باقری نژاد، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر؛ چمن آرا، نماینده انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی؛ خدایی، نماینده انجمن آبزیان؛ سیف، نماینده کانون صنایع غذایی؛ دانیالی، رئیس انجمن لوازم خانگی؛ عزت آبادی پور، رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی؛ لاهیجی، نماینده کشتی‌رانی؛ رضوانی زاده، رئیس انجمن کشت فراسرزمینی؛ و همچنین نماینده خانه معدن از دیگر شرکت کنندگان و سخنرانان این نشست بودند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا