اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

تقسیم سود نقدی 150 ریالی به ازای هر سهم فولاد هرمزگان

به گزارش صنعت کار، فرزاد ارزانی مدیر عامل فولاد هرمزگان در این مجمع با اشاره به میزان تولیدات این شرکت اظهار کرد: فولادهرمزگان ١.٥ ميليون تن تختال توليد مي كند. همچنین تولیدات اسلب نیز در 2 ضخامت ٢٠٠ و ٢٥٠ ميليمتر انجام می شود.

شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس فعالیت دارد و به گفته مدیرعامل آن، خدماتی از سور فولاد هرمزگان به منطقه صورت گرفته است.

ارزانی همچنین بیان کرد: 6 درصد از سهام شرکت مربوط به فولاد مبارکه است.

وی با اشاره به موفقیت های کسب شده، افزود: كاهش متوسط عيوب توليد تختال وكاهش مصرف نسوز و كاهش مصرف الكترود از موفقيت هاي كسب شده در اين سال است. همچنین شرکت موفق به دریافت لوح تقدير رضايتمندي مشتري و صادركننده نمونه استان شده است.

ارزانی بیان کرد: به دنبال افزايش ظرفيت به بيش از ١.٥ ميليون تن توليد هستيم.

به گفته مدیر عامل فولاد هرمزگان، اولين كنفرانس ريخته گري مداوم توسط فولاد هرمزگان در اين سال برگزار شد.

ارزانی با اشاره به بحث خرید مواد اولیه شرکت، تصریح کرد: در حوزه خريد در بحث گندله و مواد اوليه مشكلي نداشتيم و سبب كاهش توليد نشده است.

وی درباره فروش نیز افزود: در حوزه فروش اقدامات خوبي صورت گرفته است و به عنوان صادر كننده نمونه براي پنجمين سال متمادي انتخاب شده ایم. به طور کلی شاهد 64 درصد افزایش درآمد در سال 98  بوده ایم.

ارزانی در ادامه مجمع نیز اظهار کرد: رشد ١٣ درصدي فروش تختال به بازار داخل و صادراتي در اين سال اتفاق افتاده است.

وی همچنین بیان کرد: فروش ٧٨٦٥٢ تن محصولات ويژه و خاص موردنياز صنعت توليد مخازن تحت فشار، سازه هاي پر استحكام و … در بازار داخل و خارج انجام شد. همچنین رشد ٤٠ درصدي فروش تختال در بازار داخل در اين سال حاصل  و فروش ١٥٥٨٧٣٦ تن اسلب در بازار داخل و خارج داشته ايم.

فرزاد ارزاني مديرعامل فولادهرمزگان در مقايسه درآمد و سود خالص فولادهرمزگان مطرح كرد: در سال ٩٧ درآمد فولاد هرمزگان ٣٧٢٦١١٩٥ ميليون ريال بوده و سود عملياتي در همين سال ٨١٦٨٨٠٤ ميليون ريال و سود خالص ١٦٤٣٦٢٠٢ ميليون ريال بوده است در ادامه سال ٩٨ درآمد فولاد هرمزگان ٦١٣٦٦٧٧٥ ميليون ريال بوده و سود عملياتي در همين سال ١٣٣١٧٢٩٩ ميليون ريال و سود خالص ١٥٠٠١٤٣٤ ميليون ريال بوده است.

وی با اشاره به طرح های توسعه افزود: طرح های توسعه ای به عنوان خونی که باید به مجموعه تزریق می شود ازجمله برنامه های شرکت است. ارزش ارزی 65 میلیون یورو و 490 میلیارد ریال برای طرح توسعه و افزایش ظرفیت فولادسازی برآورد شده است.

ارزانی بیان کرد: احداث احیا مستقیم را نیز در برنامه داریم تا کسری مواد اولیه را شاهد نباشیم. 15 میلیون یورو و 11900 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی این طرح است. پروژه های مطرح شده زیرساخت نیاز دارد که این مسئله نیز نیازمند تامین مالی حدود 14 میلیون یورو و 6 هزار میلیارد ریال است.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، پروژه سولفورزدا در مرحله انجام کارهای مناقصه است. پروژه تصفیه خانه صنعتی نیز از دیگر پروژه های مهم شرکت است که به لحاظ زیست محیطی و تامین آب مورد نیاز شرکت لازم است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط زیست اضافه کرد: خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده و هرچه در این شرایط به محیط زیست توجه کنیم برای زندگی خودمان بهتر است.

ارزانی درباره چشم انداز فولاد هرمزگان افزود: در چشم انداز قصد بر این است با توانایی تولید 2 میلیون تن فولاد خام و ورق عریض بزرگترین تولید کننده فولاد در منطقه جنوب باشیم.

 

همچنین در پایان این مجمع با حضور سهامداران به صورت آنلاین و حضوری، میزان 150 ریال سود نقدی به ازای هر سهم شرکت فولاد هرمزگان به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا