اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

ورود فولاد هرمزگان به بازارهای جدید صادراتی/ فولاد هرمزگان بدنبال ظرفیت 2 میلیون تنی فولاد

به گزارش صنعت کار، فرزاد ارزانی در نشست خبری خود با اشاره به فعالیت در بازارهای صادراتی و داخلی گفت: در حال کار برروی ظرفیت اسمی هستیم و براساس ظرفیت1.5 میلیون تن در بازار داخلی و خارجی حضور داریم. دراین باره 900 هزار تن برای عرضه در بازار داخلی و 620 هزار تن برای عرضه صادراتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه صادرات بازارهای جدید از جمله بازار چین در دستور کار قرار گرفته است. از سویی دیگر باید بیان کرد که کرونا هیچ تاثیری بر بازارهای صادراتی فولاد هرمزگان نداشته است.

ارزانی با اشاره به تولید محصولات کیفی بیان کرد: خوشبختانه یکی از کیفی ترین اسلب های کشور را تولید می کنیم و در این زمینه مشکلی نداشته ایم.

وی درباره افزایش ظرفیت افزود: در این باره ده ها پروژه از جمله افزایش ریت شارژ کوره در دستور کار قرار گرفته است. درنظر داریم با انجام دو پروژه تا پایان سال جاری حدود 50 هزار تن به میزان ظرفیت در سال جهش تولید اضافه کنیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان همچنین تصریح کرد: در برنامه تولید 10 میلیون تنی فولاد در جنوب کشور، حضور داریم و بخشی از این تولید را برعهده گرفته ایم. درواقع برای توسعه شرکت به دنبال افزایش ظرفیت از 1.5 میلیون تن به 2 میلیون تن هستیم  تا در کنار اسلب، ورق هم تولید کنیم.

ارزانی اظهار کرد: افزایش تولید در ایجاد اشتغال نیز اثر گذار است. یعنی برای ایجاد اشتغال باید تولید را افزایش دهیم. ما با کمک فولاد مبارکه به دنبال افزایش تولید هستیم و در اشتغال زایی، جذب نیروی بومی در اولویت قرار دارد.

وی همچنین درباره ارزیابی افزود: هیچ برنامه ای برای تجدید ارزیابی در دستور کار قرار ندارد. خوشبختانه ذخیره در الکترود کافی است و جای نگرانی برای آن نداریم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان اضافه کرد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی در سال های 97 و98  اقدامات خوبی صورت گرفته و در تلاش هستیم این اقدامات در سال جاری بیش از گذشته باشد.

ارزانی تصریح کرد: تامین مواد اولیه همیشه دغدغه است و اگر به آن توجه نکنیم با مشکل همراه می شویم. در این باره هماهنگی هایی صورت گرفته تا از نقاطی خاص نیاز مواد اولیه که گندله است را تامین کنیم. انشااله این تقسیم بندی محقق و در سال جاری مشکلی در مواد اولیه نخواهیم داشت. در سال 98 به سختی مواد اولیه را تامین کردیم اما امیدوار هستیم در سال جاری این کار آسان تر انجام شود.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به موضوع قیمت گذاری، افزود: منطقی آن است که سود در کل زنجیره تقسیم شود. البته باید به سرمایه گذاری شرکت ها نیز توجه داشت. اگر سرمایه گذاری یک شرکت زیاد باشد باید سود بیشتری دریافت کند. امیدواریم کارگروه وزارت صمت نیز به این نتیجه دست پیدا کنند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا