اخبارصنعت و معدن

برنامه ریزی برای رونق بخشی به صنعت سنگ های تزیینی

به گزارش صنعت کار، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در حاشیه نشست با فعالان حوزه سنگ قیمتی و نیمه قیمتی گفت: عرصه سنگ‎های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور ظرفیت مغفولی بود که خوشبختانه جلساتی در شش ماه گذشته برگزار و خروجی این جلسات را امروز در قالب یک بازارچه تخصصی در ارگ جهان نما افتتاح می‎کنیم.

خداداد غریب پور با بیان اینکه برنامه‎های ما در عرصه شکوفایی ظرفیت‎های عرصه سنگ‎های قیمتی و نیمه قیمتی ملی است افزود: با توجه ویژه به این عرصه دنبال استراتژی مشخصی شامل اکتشاف، آموزش، فرآوری، تسهیل قوانین و مقررات مربوط به این حوزه از جمله قوانین صادراتی و قوانین و گمرکی و تامین دستگاه‌‎های مورد نیاز استخراج سنگ‎های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور هستیم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو پیش بینی کرد از این رهگذر تا سال 1405 حداقل 500 هزار شغل در کشور ایجاد شود.

همچنین خداداد غریب‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد تدابیر اندیشده شده برای تامین مواد اولیه سنگ آهن صنایع فولاد استان اصفهان گفت: از سال گذشته واحد کنسانتره پنج میلیون تنی سنگ آهن سنگان وارد مدار شده و امسال هم دو ونیم میلیون تن از این واحد کنسانتره بهره‎برداری و ظرف 40 تا 50 روز آینده هم مرحله دوم کنسانتره فولاد مبارکه در سنگان مشهد به بهره‎برداری می‎رسد.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: واحدهای بزرگ تامین‌کننده کشور مانند گل گهر، گهر زمین هم برابر برنامه ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم به تامین خوراک مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه هستند.

در استان اصفهان تا کنون 130 نشانه معدنی (اندیس) شناسایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا