اخباربرترنفت و پتروشیمیویژه ها

کاهش قیمت نفت همچنان ادامه دارد

به گزارش صنعت کار، این موضوع می تواند نگرانی ها برای تقاضا را افزایش دهد.

قیمت نفت در روز پنجشنبه حدود 1درصد کاهش یافت زیرا در موارد جدید کروناویروس در چین و ایالات متحده آمریکا ترس از تجدید تقاضای سوخت را افزایش می دهد.

معاملات آتی LCOc1 نفت خام Brent با 0.9٪ یا 37 سنت کاهش به 40.34 دلار در هر بشکه رسید.

استفان اینز ، استراتژیست بازار در AxiTrader گفت: “بازار همچنان تعادل خوش بینانه را با ناشناخته های پیرامون عدم قطعیت های اقتصادی از شیوع ثانویه ویروس متعادل می کند.”

به طور کلی قیمت نفت در هفته ای که رو به پایان است، روند کاهشی را پیش گرفته است که این موضوع بدلیل شروع موج دوم ویروس کرونا است.

شاخص های قیمت نفت هفته گذشته تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، حدود هشت درصد سقوط کردند که نخستین کاهش هفتگی از آوریل بود. شنبه هفته جاری بیش از ۲۵ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا گزارش شد و ایالت های بیشتری موارد بالای جدید از ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان گزارش کرده اند.

شیوع دوباره ویروس کرونا می تواند تقاضا در بازار نفت را افزایش دهد، اما در کنار موج دوم این ویروس اتفاقات دیگری در بازار جهانی نفت در حال وقوع است.

عراق صادرات نفت خود را در ژوئن هشت درصد معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده که نشان می‌دهد دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک تلاشهایش را برای بهبود پایبندی به توافق اوپک پلاس مضاعف کرده است.

اوپک، روسیه و سایر کشورهایی که گروه اوپک پلاس را تشکیل می‌دهند، شنبه گذشته با تمدید یک ماهه کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوییه موافقت کردند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا