اخبارصنعت و معدن

مقصد بعدی تکنولوژی ایرانی آهن اسفنجی؛ بافت2 و میانه 2/ برنامه راه اندازی کارخانه 300 هزار تنی در چین با استفاده از تکنولوژی ایرانی

به گزارش صنعت کار، حسین عزیز طائمه سرپرست شعبه ایران شرکت ام ام ایی (MME) افزود: علاوه بر معرفی و استفاده از این تکنولوژی ایرانی در داخل کشور، دیگر کشورها همچون روسیه و عمان علاقه مند به امضای قرارداد همکاری برای استفاده از تکنولوژی فوق هستند.
وی با اشاره به مزیت های این تکنولوژی، گفت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فناوری پِرِد، کاهش مصرف انرژی از جمله آب، برق و گاز است که تا 20 درصد نسبت به سایر فناوری‌ها کاهش داده است.
سرپرست شعبه تهران شرکت ام ام ایی ادامه داد: از نظر کیفی نیز تولید واحدهایی که با فناوری پرد راه‌اندازی شده‌اند، مرغوب‌تر از سایر فناوری‌های مشابه است.
عزیز طائمه با بیان اینکه این فناوری تا ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن نیز قابلیت ارتقا دارد، عنوان کرد: تمام واحدهایی که با فناوری پرد در ایران راه‌اندازی شده‌اند ظرفیت 800 هزار تن در سال را دارند.

چین؛ مشتری خارجی تکنولوژی ایرانی
سرپرست شعبه تهران شرکت ام ام ایی افزود: برای چین یک کارخانه 300 هزار تنی را به روش فناوری پرد طراحی کرده‌ایم که تمام تجهیزات آن در داخل ایران ساخته و به کشور چین صادر شده است.
وی گفت: این پلنت براساس “هات ‌بریکت” و “کوره داغ” است. در پلنت چین کوره آن را نصب کرده‌ایم که تا پایان امسال راه‌اندازی می شود.

این گزارش می افزاید، فناوری پرد روشی بهینه‌سازی شده برای تولید آهن‌اسفنجی است که در سال 2006 میلادی ثبت جهانی شده است. این فناوری با عنوان PERED (Persian Reduction)، در آلمان و تحت لیسانس شرکت ایرانی MME به ثبت رسیده است.
فناوری «پرد» از هفت طرح فولادسازی در کشور، تاکنون در 4 طرح شامل فولاد شادگان، فولاد میانه، فولاد نی‌ریز و فولاد بافت، اجرایی و راه‌اندازی شده است.
شرکت MME از مجموعه های تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است.

منبع: ایمیدرو

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا