اخباربرگزیدهصنعت و معدن

برگزاری نخستین نشست مدیران روابط عمومی شرکت های معدن و صنایع معدنی در سال 99/بومی سازی؛ محور اصلی برنامه روابط عمومی ها در تهیه بسته های اطلاع رسانی

به گزارش صنعت کار، و به نقل از ایمیدرو، در این نشست مشاور رئیس هیات عامل در امور بومی سازی ایمیدرو، طی سخنانی گفت: موضوع بومی سازی به عنوان یکی از استراتژی های اصلی در ایمیدرو محسوب می شود که دکتر غریب پور از 2 سال گذشته بر این موضوع تاکید داشته است.

حسن یونسیان افزود: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در سال جهش تولید موضوع بومی سازی را در کنار تولید و توسعه، پیگیری می کند.

وی بیان داشت: با توجه به اقدامات ارزنده شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی در حوزه بومی سازی و ضرورت اطلاع رسانی به مردم، باید چارچوبی برای تهیه گزارش های خبری در رسانه ملی به عنوان الگوی مشترک همه شرکت ها تدوین شود.

دید وسیع دکتر مدرس خیابانی نسبت به رسانه و روابط عمومی

در ادامه سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دکتر مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، دید وسیعی نسبت به رسانه و روابط عمومی دارد.

محبوبه فکوری افزود: با توجه به تجربه سال ها فعالیت خبرنگاری، در هیچ دوره همچون اکنون، روابط عمومی و رسانه مورد توجه نبوده است.

وی گفت: مدرس خیابانی معتقد است هر چه مدیران اقدام به افتتاح طرح ها کنند، بدون وجود پوشش رسانه ای، نمی توانیم بازخورد مناسبی از این اقدامات در سطح جامعه داشته باشیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دیدگاه مدرس خیابانی نسبت به بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: به گفته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، اگر برچسب اقتصاد تک محصولی به اقتصاد ایران زده شود، با افتخار اعلام می کنم که بخش معدن و صنایع معدنی است.

وی افزود: این فرصت بی نظیری برای بخش معدن و صنایع معدنی است که در سطوح بالای مسئولان کشور به این حوزه توجه دارند و در نتیجه باید روی آن تمرکز کرد.

فکوری با بیان اینکه مسئولان به باور اهمیت رسانه و روابط عمومی رسیده اند، گفت: گرایش به نوشتن نرم خبر و تولید محتوای غیر مستقیم از سوی روابط عمومی ها، تاثیرات مطلوب تری در مخاطبان در مقایسه با گزارش آگهی های ارسالی به رسانه ها دارد.

وی ادامه داد: روابط عمومی ایمیدرو از روابط عمومی های شاخص، منظم و توانمند وزارت صنعت، معدن و تجارت است و نظیر آن در سایر بخش ها بسیار کم است.

تقویت نحوه اطلاع رسانی روابط عمومی ها در انعکاس دستاوردها

در ادامه این جلسه مدیر روابط عمومی ایمیدرو اعلام کرد: تقویت نحوه اطلاع رسانی با رویکرد انعکاس اقدامات و برنامه های شرکت های معدن و صنایع معدنی در ذیل برنامه های روابط عمومی های این حوزه قرار بگیرد.

محمد سپهر افزود: تقویت نحوه اطلاع رسانی در زمینه انعکاس اقدامات و برنامه های شرکت ها نیز از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است، در این راستا باید این برنامه ریزی درقالب ساخت فیلم و ابزارهای جدید اطلاع رسانی، مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو با اشاره به ضرورت هم افزایی روابط عمومی های این حوزه در برگزاری نمایشگاه های تخصصی، گفت: برنامه زمانبندی برگزاری و عنوان نمایشگاه های معدن و صنایع معدنی نیاز به بازنگری دارد.

سپهر ادامه داد: در حال حاضر استراتژی مشخصی در برگزاری نمایشگاه ها وجود ندارد و در این خصوص باید نشستی توسط مدیران روابط عمومی با دبیران همایش ها و نمایشگاه ها برگزار شود تا خانواده معدن و صنایع معدنی در تعیین موضوعات کلیدی این حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند.

وی با اشاره به اهمیت استراتژی “ساخت داخل” در حوزه معدن و صنایع معدنی، اظهار داشت: رویکرد بومی سازی به جد مورد تاکید سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس هیأت عامل ایمیدرو است.

مدیر روابط عمومی ایمیدرو افزود: در این زمینه روابط عمومی شرکت ها دستاوردهای خود را در قالب ابزارهای نوین اطلاع رسانی از جمله تهیه محتوای خبری، فیلم، اینفوگرافی، موشن گرافی و … در دستور کار قرار دهند تا از این طریق، اقدامات به صورت مطلوبی در جامعه انعکاس داده شود.

در این جلسه، حیدر ضیغمی؛ مدیر گروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس، سیدحسین مرتضوی؛ مدیر روابط عمومی ایمپاسکو، غلامرضا فروغی نیا؛ مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان، کشور دوست؛ مدیر روابط عمومی مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، ایرانمنش؛ مدریر روابط عمومی مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر، ترابی؛ مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و شهرام بقراط؛ مدیر روابط عمومی فولاد خراسان و صفریان؛ مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان نظرات خود را برای بهبود روابط عمومی ها بیان داشتند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا