اخباربرگزیدهصنعت و معدن

قیمت مصوب مرغ، 15 هزار تومان تعیین شد/ قیمت گوشت در بخش دامداری ها به صورت رقابتی است

به گزارش صنعت کار،  محمد رضا کلامی توضیح داد: 5 درصد تلورانس قیمتی( افزایش کمتر یا بیشتر از این حد) در اختیار استانداران به عنوان روسای کارگروه های تنظیم بازار استانی قرار گرفته است تا متناسب با ظرفیت تولید و ظرفیت های استانی قیمت عرضه را تعیین و اعلام کنند.
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص گوشت قرمز نیز گفت: به دلیل اینکه ارز گوشت قرمز نیمایی شده است، واردکننده بر اساس نوسانات ارز نیما گوشت خود را وارد می کند و به صورت رقابتی می فروشد، پس قیمت گوشت در بخش دامداری ها به صورت رقابتی است و دولت نرخ تثبیتی برای آن ندارد.
ضمنا در خصوص گوشت قرمز و دام زنده مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی آنالیز هزینه های دامداران را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه نماید تا نرخ دام زنده مشخص شود. چون ضرایب بعد از خرید دام و هزینه کشتارگاه مشخص و کنترل می شود ولی به دلیل ساختار سنتی دامداری در کشور تا قیمت دام زنده روشن نشود، نمی‌توان برای گوشت نرخ تثبیتی گذاشت.
کلامی بیان کرد: برای اینکه تولیدکننده و مصرف کننده متضرر نشوند، چند الزام مشخص باید رعایت شود که درج قیمت روی کالا از جمله همین الزامات است که این مصوب ابلاغ شده و قیمت کالا برای اطلاع عموم مردم باید در سامانه 124 و در محل عرضه درج و اطلاع رسانی شود.
وی همچنین اضافه کرد: انبارها و مراکز نگهداری برای جلوگیری از احتکار به شدت مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته و دستگاه های امنیتی، نظارتی و انتظامی با تمام توان در این حوزه کار می کنند.
کلامی تصریح کرد: شهروندان محترم می توانند در صورت مواجهه با هرگونه تخلف گرانفروشی و یا عدم عرضه کالا مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا ۱۳۵ به مراجع نظارتی منعکس نمایند تا در صورت احراز تخلف، برخورد قانونی اقدام شود.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا