اخباربرگزیدهنفت و پتروشیمی

آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه گازرسانی در جنوب فارس

به گزارش صنعت کار، و به نقل از شرکت ملی گاز ایران، طرح بزرگ گازرسانی به شهر بیرم و ۱۳ روستای این بخش در لارستان با حضور استاندار، نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی به بهره‌برداری رسید.

غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در این آیین اظهار کرد: این طرح شامل ۱۵۵ کیلومتر شبکه‌گذاری به همراه ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این طرح ۴ هزار و ۲۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه گازرسانی به بخش بیرم در دو بخش اجرای خط انتقال و اجرای شبکه داخلی شهر و روستا انجام شده است، افزود: این طرح با هدف محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه‌یافته جنوب فارس اجرا شد که علاوه بر کمک به رشد صنایع، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

کلنگ‌زنی دو طرح گازرسانی در بخش جویم و بنارویه

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس همچنین در آیین آغاز دو طرح گازرسانی در بخش جویم و بنارویه با بیان اینکه این طرح‌ها شامل آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بنارویه و ۱۳ روستای این بخش با ۳۳۲ کیلومتر شبکه‌گذاری، ساخت ۶ ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۷۹ میلیارد تومان است، گفت: با تکمیل این طرح تا سه ماه آینده، حدود ۵ هزار خانوار شهر بنارویه و ۱۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

حسینی ادامه داد: همچنین با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۶ هزارخانوار شهر جویم و ۶ روستای آن که عملیات اجرایی آن آغاز شده، زمینه استفاده از گاز طبیعی برای مردم این منطقه نیز رقم خواهد خورد که این طرح نیز با ۱۰۸ کیلومتر شبکه‌گذاری، ساخت دو ایستگاه TBS و یک ایستگاه CGS با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در مدت چهار ماه اجرایی خواهد شد.

افزایش سه برابری روستاهای گازدار در فارس

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه شبکه‌های گازرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان، گفت: در ابتدای دولت یازدهم ۶۴۰ روستای فارس از گاز طبیعی برخوردار بود که اکنون این تعداد به ۲ هزار و ۶۰ روستای گازدار یعنی بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در راستای اجرای سیاست‌های مسئولیت اجتماعی دولت انجام می‌شود، ادامه داد: با تکمیل پروژه‌های گازرسانی به ۱۵۳ روستا تا پایان سال در استان فارس، ضمن ایجاد اشتغال و حفظ محیطزیست در این مناطق سطح رفاه مردم در حوزه تامین سوخت نیز ارتقا می‌یابد.

حسینی تصریح کرد: تاکنون با اجرای بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در روستاهای فارس و نصب بیش از ۲۵۸ هزار علمک گاز، ۲ هزار و ۶۰ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی استان به ۸۶.۵ درصد رسیده است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا