اخبارصنعت و معدن

«قلعه‌زری» بزرگ‌ترین معدن فلزی زیرزمینی خاورمیانه/ ورود دستگاه قضا برای نوسازی تجهیزات

به گزارش صنعت کار،محمد شفیعی در جمع اهالی روستای معدن قلعه‌زری، اظهار داشت: علی‌رغم همه اقدامات صورت پذیرفته هنوز مشڪکلات زیادی در سطح شهرستان باقی مانده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری و معادن، بیان داشت: با اهمیت دادن به این ظرفیت‌ها می‌توان غبار محرومیت را از شهرستان جدا کنیم.

فرماندار خوسف با بیان اینکه وجود ۳۶ معدن فعال از جمله معادن طلای شادان، کودکان و قلعه‌زری این شهرستان را به قطب معادن استان تبدیل کرده، افزود: در بزرگترین معدن فلزی زیرزمینی خاورمیانه، سالیانه ۱۵۰ هزار تن کانی مس از دل زمین استخراج می‌شود.

شفیعی اظهار داشت: طی چند سال اخیر بسیاری از مسؤولان استان از معدن قلعه‌زری بازدید داشته و تا حد امکان به بررسی و رفع مشکلات این معدن پرداخته‌اند و لازم است هیأت مدیره معدن نیز اقدامات بیشتری جهت رفع مشکلات زیرساختی این روستا قدم بردارند.

وی گفت: با توجه به گزارشات ارسالی طی چند سال اخیر به‌صورت میانگین درآمد خالص معدن قلعه‌زری بیش از ده میلیارد تومان بوده است و بایستی قسمتی از این درآمدها در روستا هزینه شود.

فرماندار خوسف با تأکید بر اینکه تأمین مسکن برای کارگران کوچک‌ترین وظیفه سهامداران معدن قلعه‌زری است، عنوان کرد: تهیه برنامه توسعه معدن یکی اقدامات بسیار خوب در معدن قلعه‌زری بوده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این برنامه به مرحله اجرا دربیاید.

شفیعی با یادآوری اینکه بسیاری از تجهیزات و امکانات معدن متعلق به بیش از ۵۰ سال گذشته بوده و قوه قضاییه برای نوسازی معدن ورود پیدا کرده، مطرح کرد: با توجه به اینکه تمام کارگران و خانواده آن‌ها تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند قول‌های مساعدی جهت رفع مشکلات بهداشتی داده‌اند که امیدواریم هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

وی مطرح کرد: جاده روستایی معدن قلعه‌زری به‌عنوان جاده روستایی تعریف شده که علی‌رغم همه هزینه‌هایی که برای ترمیم این جاده هزینه می‌شود با عبور تریلی‌ها با بار سنگین بار دیگر جاده تخریب می‌شود و در حاضر مرمت قسمتی از این جاده با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: تأمین آب شرب پایدار در روستای معدن قلعه‌زری به‌صورت جد توسط استاندار خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود و تخصیص اعتبار لازم از سازمان مدیریت در حال انجام است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا