اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

وزیر نیرو: طرح آبرسانی شیراز نگرانی تامین آب را برطرف کرد/افتتاح سی و هفتمین تصفیه خانه در دولت تدبیر و امید

به گزارش صنعت کار، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح طرح های استان فارس اظهار کرد: آب رسانی به کلان شهر شیراز از مهمترین پروژه های امروز است. سال گذشته در آستانه تابستان تا جیره بندی آب در این شهر پیش رفتیم اما امروز با افتتاح این طرح نگرانی از این بابت وجود ندارد.

امروز،مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب و نیز واحد نخست و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 این شهر به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت : در عرصه های مختلف از جمله در حوزه آب نسبت به متوسط جهانی و منطقه شرایط خوبی را در اختیار داریم.

به گفته وزیر نیرو، در کشور ما 99.9 درصد جمعیت شهری به آب شرب و بهداشتی دسترسی دارند که در این زمینه همپای کشورهای توسعه یافته کار کرده ایم.

وی ادامه داد:  تصفیه خانه فاضلاب شماره 2 شیراز سی و هفتمین تصفیه خانه دولت تدبیر و امید است که به بهره برداری می سد.

اردکانیان تصریح کرد: همچنین در استان قارس 6 پروژه نیروگاه های تجدید پذیر نیز امروز به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو تصریح کرد: همچنین سد مخزنی شرفشاه چهل و سومین سدی است که در دولت تدبیر و امید امروز در استان کرمانشاه به بهره برداری می رسد. همچنین تا پایان کار دولت 15 سد دیگر به بهره برداری می رسد. این سد مهم بوده و در مجموعه چرخه طرح های توسعه صنعت آبی کشور است.

وی ادامه داد: این طرح با 58 میلیارد تومان اعتبار دولتی و 442 میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی به بهره برداری می‌رسد. اجرای این طرح برای 764 نفر به طور مستقیم و 382 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا