اخباربرترصنعت و معدن

از واردکننده ملزومات و تجهیزات کرونایی به صادر کننده تبدیل شدیم/ هیچ واحد تولیدی در ایام کرونا تعطیل نشد

به گزارش صنعت کار،حسین مدرس خیابانی در تشریح عملکرد تجارت در دوره شیوع گسترده کرونا در سطح کشور افزود: در دوره آغازین شیوع کرونا در بخش عرضه از سوی واحد های صنفی و در بخش تولید توسط شرکتهای صنعتی گام های بسیار موثر و مثبتی برداشته شد و نتیجه این اقدامات باعث شد در این بازه زمانی هیچ مرکز عرضه ای، خالی از کالا نباشد.

وی افزود: در تهیه اقلام کرونایی علیرغم وجود برخی مشکلات، همه صنعتگران با بهره گیری از ظرفیت های تولیدی و فعالیت سه شیفته پای کار آمدند و کشور از وارد کننده برخی از اقلام و محصولات کرونایی به صادر کننده آنها تبدیل شد.

مدرس خیابانی ادامه داد: یکی از نقاط قوت برنامه ریزی موفق دولت، همکاری و همراهی مثال زدنی جامع صنفی و اصناف کشور در اسفند و فروردین ماه بود که با از خودگذشتگی شرایط را برای اجرای کامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به بهترین شکل فراهم آوردند.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود سه میلیون واحد صنفی دارای مجوز در کشور فعال است که جمعیتی بالغ بر هفت و نیم میلیون نفر شاغل را تحت پوشش خود قرار داده است.

هیچ واد تولیدی در ایام کرونا تعطیل نشد
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: یکی از تدابیر بسیار موثر در ایام کرونا عدم تعطیلی هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنعتی در این دوره زمانی بود که عملاً توانست در تولید و تامین بهنگام اقلام کالایی مورد نیاز مردم کمک شایان توجهی نماید.

مدرس خیابانی تصریح کرد: البته در برخی صنوف به سبب محدودیت‌های اعمال شده از جمله حوزه پوشاک، تالارها و رستوران ها آسیب هایی به واحدها وارد شد که برای حمایت از آنها اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست وزارت صمت گفت: با بازگشایی مرزها، روند تجارت و به تبع آن افزایش تولید و بازگشت نیروهای کار به محل کار خود سرعت گرفته است.

مدرس خیابانی با اشاره به همکاری گسترده همه دستگاه ها و نیروهای مختلف در سطح کشور برای مقابله با کرونا گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در دستور صریح خود تاکید فرمودند، یکی از رموز موفقیت کشور در مقابله با کرونا در آن نقطه همکاری و همراهی عوامل و نیروها با حداکثر توان خود بود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تمام تلاش و پیگیری های این وزارتخانه معطوف به جلوگیری از توقف تولید و یا حتی کندی حرکت صنعت است و در این راه از تمامی ظرفیت ها و امکانات مشترک با سایر دستگاه‌ها برای تحقق این موضوع قدم بر می‌دارد.

مدرس خیابانی در پایان با اشاره به اهمیت توسعه صادرات و تجارت خارجی کشور برای ایجاد تحرک در بخش تولید و صنعت کشور گفت: از همه ظرفیت های موجود از جمله ظرفیت‌های رایزنی و حتی ظرفیت های سیاسی ممکن با همکاری وزارت امور خارجه برای توسعه صادرات بهره گرفته شده است و در این راستا هماهنگی و بررسی و همکاری نزدیک بین این دو وزارتخانه به وجود آمده است.

 

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا