اخباربرگزیدهصنعت و معدن

نشست مشترک معاون امور صنایع وزارت صمت با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان/ اتخاذ تمهیداتی برای مدیریت وضعیت عرضه و تقاضای ورق های فولادی

به گزارش صنعت کار، مهدی صادقی نیارکی در این نشست با تشریح سیاست های حمایتی وزارت صمت از صنایع استراتژیک، از ساماندهی وضعیت عرضه و تقاضای ورق های فولادی در آینده ای نزدیک خبرداد.

وی با اشاره به اتخاذ مکانیزم های نظارتی بر نحوه عرضه، از ایجاد تمهیداتی برای شفاف سازی در سطح متقاضیان خبر داد و گفت: وضعیت ورق های فولادی با هدف عرضه به همه تولیدکنندگان و رفع محدودیت های فعلی به زودی ساماندهی خواهد شد.

وی با تشریح وضعیت کنونی صنایع راهبردی کشور گفت: تلاش دولتمردان بر این است که در سال “جهش تولید” دغدغه ای در حوزه تولید ملی برای صنعتگران کشورمان وجود نداشته باشد و اقتصاد ملی در شرایط مناسبی قرار گیرد.

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: شرایط کشور در وضعیت خاصی قرار دارد و همه دستگاه ها، نهادها و مردم شریف بسیج شده اند تا به تولید ملی خدشه ای وارد نشود.

صادقی نیارکی در پایان با قدردانی از عزم ایجاد شده در بین صنعتگران کشور، از اتخاذ تمهیداتی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع با همکاری بانک مرکزی و در قالب کمیته تخصیص ارزی خبر داد.

همچنین در این نشست اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با طرح دغدغه های پیش روی صنعتگران، تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع راهبردی را مورد تاکید قرار داده و خواستار تسهیل فرآیند تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع شدند.

وضعیت عرضه ورق های فولادی به عنوان یکی از مهمترین مواد اولیه صنایع لوازم خانگی نیزاز جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

مشکلات نوسانات نرخ ارز و تاثیر این موضوع برافزایش هزینه تمام شده تولید نیز از جمله نکاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا