اخباربرگزیدهصنعت و معدن

بازدید دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از چند واحد صنعتی استان قزوین/پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی با انجام بازدیدهای میدانی

به گزارش صنعت کار، در بازدید از یک کارخانه تولید و فرآوری محصولات لبنی، مدیران و کارگران این کارخانه مشکلات و دغدغه های خود را با دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح کرده و همچنین مدیرعامل مجموعه گزارشی از عملکرد مجموعه خود را ارائه داد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنین در بازدید از یک مجموعه نساجی که به دلیل بدهی ها و معوقات قانونی به صورت نیمه تعطیل درآمده بود، با مالکان این مجموعه تولیدی گفت و گو کرده و قول پیگیری و مساعدت برای رفع موانع واگذاری این واحد تولیدی به یک فعال بخش خصوصی صنعت، برای راه اندازی مجدد و ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی را داد.

پس از آن زالی از خط تولید یک مجموعه تولید و فرآوری محصولات مرتبط با نشاسته بازدید کرد و مدیرعامل مجموعه در حاشیه این بازدید گزارشی از روند بهبود تولید و فروش خود پس از ییگیری های این شورا برای رفع برخی موانع قانونی ارائه کرد.

در حاشیه این بازدید، تعدادی از کارگران یک واحد تولیدی تعطیل شده استان قزوین که چندین ماه حقوق و مطالبات معوقه داشتند، تجمع کرده و خواستار شنیده شدن خواسته ها و اعتراضات خود توسط مسئولان استان بودند .

زالی با حضور در تجمع کارگران، گزارشی از روند پیگیری ستاد که از چند ماه پیش و با ارتباط مستمر با نماینده کارگران و رایزنی با مسئولان قضایی و همچنین مدیران شرکت توانیر و سازمان امور مالیاتی برای بازگشایی مجدد این واحد تولیدی و همچنین پرداخت معوقات کارگران ارائه داد.

بازدید بعدی از یک واحد صنعتی تولید محصولات تهویه هوا بود که به تازگی با بهره مندی از حمایت ستاد موفق شده بود سپرده های ارزی خود را پس از 8 ماه پیگیری از یکی از بانکهای کشور به منظور بهبود روند تولید و افزایش کارگران و ایجاد اشتغال پایدار در استان آزاد نماید.

در این بازدیدها جمالی پور «استاندار قزوین»، تعدادی از معاونان استاندار، برخی مسئولان قضایی استان و تعدادی از مدیران ارشد دولتی استان قزوین نیز حضور داشتند.

آخرین برنامه زالی در این سفر، حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین بود که با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ریاست دادگستری و دادستان قزوین، مدیران ارشد استان و تعدادی از مدیران بانکها و همچنین مدیران واحدهای صنعتی برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه جمالی پور «استاندار استان قزوین» با تبریک دهه کرامت و همچنین روز صنعت و معدن به فعالان این بخش، صنعت را یکی از مهم ترین ارکان اقتصاد عنوان کرد و افزود: تلاش برای رفع معضلات و مشکلات فعالان بخش صنعت، لازمه حل بیشتر مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

در ادامه، دبیر کارگروه و رئیس سازمان صمت استان قزوین به مهم ترین مشکلات صنعتگران این استان اشاره کرد و گفت: بیشترین مسئله ای که امروز فعالان بخش صنعت در استان قزوین با آن درگیر هستند، نحوه تعامل با سیستم بانکی است.

پس از آن شش نفر از مدیران صنایع استان هر کدام به طور جداگانه دغدغه ها و معضلات واحد تولیدی خود را بیان کرده و در کارگروه پیرامون این مشکلات بحث شد و برای حل این مشکلات تصمیماتی در کارگروه مصوب شد.

در ادامه جلسه سه تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر کدام به بیان دیدگاه ها و نظرات خود برای رفع موانع تولید در استان پرداخته و به لزوم حمایت از ستاد و کارگروههای استانی آن برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی تاکید کردند. در ادامه جلسه رئیس دادگستری و دادستان استان نیز گزارشی از نحوه حمایت دستگاه قضایی از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه دادند.

در پایان جلسه میثم زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضمن تشکر از همراهی و همدلی مسئولان استان و نمایندگان مجلس، گفت: همگی با رویکرد همکاری و همدلی به دنبال تحقق شعار سال یعنی جهش تولید هستیم. در بحث قوانین ظرفیت های خوبی وجود دارد که هنوز به طور کامل استفاده نشده و به طور مثال در صورت اجرای کامل ماده 61 قانون رفع موانع تولید، تحقق شعار امسال یعنی جهش تولید دست یافتنی خواهد بود.

وی افزود: وقتی یک تولیدکننده بدهکار می شود، از جهت های گوناگون مورد فشار قرار می گیرد، یک بیمار اورژانسی هم اگر از خدمات اولیه اورژانس بهره مند نگردد، ادامه حیات او دور از انتظار است. باید به تولیدکنندگانی که بدهکار شده اند فرصت داد. اعمال محدودیتهای بانکی، ثبتی و بازرگانی علیه واحدهای تولیدی منجر به تعمیق بحران بیشتر در واحد میشود.

وی متذکر شد: تولیدکننده تمام هویت خود را در خاک استان پرچ میکند و البته هیچگاه به میل خود زیر بار معوقات نمی رود. اکثر تولیدکنندگان واحد تولیدی خود را به چشم فرزند خود می بینند و برای آن دلسوزی می کنند. پیشنهادم به همه مسئولان، علی الخصوص مسئولان قضایی استان این است که از واحدهای تولیدی بازدید داشته باشند و با شرایط آن ها از نزدیک آشنا شوند. در این حالت اگر ما از نهادهای حاکمیتی و قضایی کمک بخواهیم با نگاه باز تری ما را همراهی خواهند کرد.

در پایان جلسه، لوحی مزین به بخش هایی از نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر در خصوص تکریم صنعتگران از سوی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و استاندار قزوین به دادستان و رئیس دادگستری استان اهداء شد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا