اخباربرگزیدهصنعت و معدن

توسعه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با ۱۲۵۰ میلیارد اعتبار تا پایان سال

به گزارش صنعت کار، امیر بیات افزود : تاکنون ۵۵ قرارداد واگذاری اراضی بین منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و سرمایه گذاران بخش خصوصی امضا شده که براساس آن حدود ۴۴ هکتار اراضی به ارزش ۵۷۰ میلیارد ریال به متقاضیان واگذار شده است .
وی مجموع سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث این واحدها را بیش از ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که برآورد اشتغال مستقیم این طرح ها ۲۵۰۰ نفر خواهد بود .
به گفته بیات تاکنون فرایندهای احداث این طرح در بخش های مختلف منجر به اشتغال مستقیم ۱۲۳ نفر شده که ۹۳ درصد این افراد از نیروهای بومی هستند.
وی با اشاره به اینکه سایت پیشرو منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با ۵۲ درصد پیشرفت در حال ادامه فعالیت است گفت : برای احداث و تکمیل زیرساخت‌های منطقه تاکنون اقدامات مربوط به تامین گاز ، اتصال به شبکه فیبر نوری کشور ، اخذ مجوز احداث ریل و ایستگاه راه آهن ، تصویب طرح جامع و صدور پروانه بهره برداری ، اخذ کد گمرکی ، اخذ موافقت نامه احداث پست برق ، اخذ مجوز محیط زیست و تامین آب منطقه با نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی منعقد شده است .
منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با مساحت ۲ هزار هکتار زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از نقاط کانونی اقتصاد و تولید در جوار پایتخت است.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا