اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

کرونا بازدیدکنندگان نمایشگاه در و پنجره را تخصصی کرد

به گزارش صنعت کار، هرچند این نمایشگاه نسبت به دیگر نمایشگاه هایی که پیش تر برگزار شده بود از استقبال کمتری برخوردار بود، اما عمده بازدیدکنندگان افراد متخصص این حوزه بودند و شاید این بهترین اتفاق برای شرکت کنندگان آن بود.

حضور متخصصان به عنوان بازدید کننده

در گفت وگو با برخی مدیران شرکت های تولیدکننده پروفیل های درو پنجره درباره این موضوع جویا شدیم که همگی به اتفاق معتقد بودند حضور متخصصان صنعت به عنوان بازدید کننده دستاورد بهتری به همراه دارد.

البته نگران نگران کننده تنها رعایت پروتکل های بهداشتی بود. هرچند در ورودی و خروجی تمامی سالن های این نمایشگاه دستگاه های ضدعفونی فعال و استفاده از ماسک الزامی بود، اما در برخی غرفه افراد از زدن ماسک خودداری می کردند.

کمبود مواد اولیه مشکل مشترک  فعالان صنعت

در بازدید از غرفه های نمایشگاه و صحبت با برخی مدیران عامل و یا مدیران خرید و فروش زمانی که حرف از مشکل صنعت به میان می آمد، به صورت مشترک به موضوع تامین مواد اولیه و تخصیص ارز اشاره می شد.

بخشی از مواد تولید محصولات پروفیلی در و پنجره وارداتی و از مواد نفتی هستند که تامین آنها به ویژه در شرایط بحران کرونا در کنار وضع تحریم ها دشوار شده است. از سویی دیگر نوسانات نرخ ارز در بازار خرید و فروش و حتی رقابت در بازارهای صادراتی را برای فعالان این صنعت سخت کرده است.

درواقع این صنعت در صورت تامین مواد اولیه به موقع می تواند علاوه بر نیاز داخلی در حوزه صادرات نیز فعالیت خوبی داشته باشد.

 

نمایشگاه فرصتی برای محصولات جدید

نمایشگاه در و پنجره و صنایع وابسته فرصت خوبی بود که شرکت ها جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند. بیشتر شرکت های حاضر در این رویداد یک الی 3 محصول جدید خود را برای معرفی به نمایشگاه آورده بودند تا بتوانند در این فرصت اقدامات لازم جهت بازاریابی را انجام دهند. نکته مهم آن بود که بیشتر شرکت ها در زمینه بومی سازی تجهیزات و همچنین توسعه واحد R&D اقدامات بسیار خوبی انجام داده بودند تا بتوانند قیمت تمام شده خود را کاهش داده و رقابت را آسان تر کنند.

 

بی تاثیری کرونا بر تولید

تولید کنندگان این صنعت درباره تاثی کرونا بر تولید اظهار داشتند، با توجه به این بحران تنها در ابتدای سال مجبور به توقف خط تولید بودند اما این توقف تاثیری بر برنامه تولید سال جاری آنها نخواهد داشت و پس از رفع محدودیت ها با توانی بیش از گذشته تولید را از سر گرفتند. حتی برخی از شرکت ها معتقد بودند بدلیل سفارش های خارجی مجبور به فعالیت در 3 شیفت کاری بودند.

 

برپایی نمایشگاه در بحران کرونا برای برخی از شرکت کنندگان اتفاق عجیبی بود اما پروتکل های بهداشتی باعث شد تا میزان بازدید کنندگان محدود و تنها افرادی که با این صنعت در ارتباط هستند حضور داشته باشند که خود نتایج خوبی برای شرکت ها به همراه دارد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا