اخبارصنعت و معدن

جلسه هم‌اندیشی ذوب‌آهن اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان برگزار شد

به گزارش صنعت کار، در ابتدای این جلسه سید مسعود داودی به تفاهم‌نامه بین ذوب‌آهن اصفهان و دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت : همکاری‌های انجام شده در این رابطه بسیار مثبت می‌باشد و طرح‌های پویش ، پایش و تربیت دانشجوی فناور ، کارآفرین و نوآور می‌تواند در پیشبرد اهداف صنعت و منطقه موثر باشد .
وی بر لزوم یادگیری مهارت دانش‌آموزان مشارکت‌کننده در این طرح اشاره کرد و افزود :  این دانش‌آموزان با هماهنگی ذوب‌آهن اصفهان در این شرکت مشغول به فعالیت و پژوهش خواهند شد تا موجب هم‌افزایی علم و صنعت شوند .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از ذوب‌آهن اصفهان به منظور ایجاد دفتر مشترک دانشگاه و صنعت گفت : با همکاری بیشتر بین حوزه دانشگاه و صنعت می‌توان شاهد پیشرفت در هر دو حوزه باشیم
در ادامه مهندس مرتضي شيرين پرور مدير تحقيق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه نزدیکی صنعت و دانشگاه می‌تواند دستاوردهای بسیار مثبتی برای هر دو حوزه داشته باشد گفت : با حضور مستمر اساتید و دانشجویان دانشگاه و رصد چالش‌های حوزه صنعت ، توسعه مرزهای دانش رخ می‌دهد و این همان حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت می‌باشد.
وی افزود : شرکت‌های بزرگ برای ادامه حیات باید به توسعه محصولات بپردازند و ذوب‌آهن اصفهان نیز با توجه به همین امر در صدد است تا محصولات خود را با کمک اساتید و نخبه‌های دانشگاهی و منطقه‌ای توسعه دهد تا سهم بیشتری در بازارهای خارجی و داخلی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تنوع محصولات، مسائل زیست محیطی، کاهش هزینه‌های تولید، بومی‌سازی و افزایش بهروه‌وری از چالش‌های پیش روی صنعت می‌باشد گفت :
با توجه به شرایط کنونی و تهدیدات خارجی ، بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و سامانه ها از اولویت ذوب‌آهن اصفهان است و این شرکت علاوه بر بومی‌سازی به توسعه تجهیزات بومی‌سازی شده نیز نگاه ویژه‌ای داشته تا از تکنولوژی روز عقب نماند که نمونه بارز آن ساخت دریچه کشویی پاتیل‌های فولاد می‌باشد.

لازم به ذکر است که در این جلسه، مدير تحقيق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان به سوالات هیات علمی ، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان پاسخ داد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا