اخباربرگزیدهصنعت و معدن

افتتاح 3 طرح با مجموع سرمایه گذاری 2400 میلیارد ریال در هفته پنجم پویش ملی “تولید ، تداوم امید”/ ایجاد 190 فرصت شغلی جدید در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش صنعت کار،  محمود رضا رحمتیان در این خصوص، گفت : براساس تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر احیا شرکت بافت بلوچ ایرانشهر ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه اقدام به سرمایه گذاری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال جهت بازسازی و نوسازی و اجرای طرح توسعه در این واحد تولیدی نموده است .

وی افزود: در فاز اول پروژه، با اشتغال زایی 150 نفر، زمینه ی تولید 4500 تن انواع نخ پنبه ای مورد نیاز کشور فراهم می شود و اقدامات صورت گرفته و نتایج حاصله در این خصوص توسط وزیر صنعت ، معدن و تجارت به مردم کشورمان و رییس جمهور گزارش داده خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان افزود: در ادامه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور به استان طرح توسعه شرکت آرمان گستر نوین کنارک تولید کننده انواع قوطی فلزی کنسرو با ظرفیت سالانه 8 هزار تن نیز به بهره برداری خواهد رسید.

رحمتیان در ادامه تصریح کرد : مجموع سرمایه گذاری این طرح 200 میلیارد ریال می باشد که برای 40 نفر فرصت شغلی به وجود آورده است.

وی افزود: همزمان با طرحهای گفته شده طرح بازسازی پنج انبار ذخیره کالاهای اساسی در مجتمع انبارهای مکران(طریق القدس) نیز به بهره برداری خواهد رسید که ظرفیت این انبارها 180 هزار تن و سرمایه گذاری انجام شده برای بازسازی آنها 200 میلیارد ریال می باشد که توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تامین و اشتغال طرح 40 نفر می باشد .

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در پایان افزود: وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه سفر از طرح سیمان تیس با 85 درصد پیشرفت فیزیکی، طرح بزرگ فولاد مکران چابهار، و تخلیه و بارگیری کشتی های حامل کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی بازدید بعمل خواهند آورد و موضوعات بخش صنعت،معدن و تجارت را در جلسه ی کارگروه اقتصادی استان در چابهار مورد بررسی قرار خواهند داد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا