اخبارصنعت و معدنگوناگون

۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی کشور مربوط به کردستان است

به گزارش صنعت کار، محمد دره‌وزمی افزود: از ۸۶۰ واحد صنعتی موجود در استان، ۷۶ درصد آنها دارای اشتغال پایدار هستند.

وی تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان را ۸۶۰ واحد اعلام کرد و اضافه کرد: اشتغال اسمی این تعداد واحد ۱۶ هزار و ۶۶۸ نفر است که این میزان ۱.۲ درصد کل کشور است.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحدهای صنعتی سه هزار و ۵۶۵ میلیارد تومان بوده است، افزود: این میزان سرمایه‌گذاری ۰.۷ درصد کل سرمایه گذاری انجام شده در واحدهای صنعتی کل کشور است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه اشتغال واقعی این تعداد واحد صنعتی در استان ۱۲ هزار و ۷۹۰ نفر است، اضافه کرد: ۴۴۳ واحد صنعتی استان زیر ۱۰ نفر و ۳۷۰ واحد هم ۱۰ تا ۴۹ نفر اشتغال دارند.

دره‌وزمی یادآور شد: میزان اشتغال ۲۶ واحد صنعتی در استان هم ۵۰ تا ۹۹ نفر و ۲۱ واحد هم بیش از یکصد نفر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تعداد طرح‌های صنعتی دارای جواز تاسیس در استان را یک هزار و ۵۰۲ طرح اعلام کرد و افزود: این تعداد ۲.۲ درصد طرح‌های صنعتی در دست اجرای کشور است و کردستان از این لحاظ رتبه بیستم را بین استان‌های مختلف دارد.

دره‌وزمی اضافه کرد: پیش بینی اشتغالزایی این تعداد طرح صنعتی در استان 23 و ۱۰۷ نفر است که این میزان سهم ۱.۱ درصدی را در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها هم رتبه شانزدهم را در کشور داریم، افزود: برآورد سرمایه گذاری این تعداد طرح ۳۳ هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان است.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا