اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

عقب نشینی قیمت نفت

به گزارش صنعت کار، قیمت نفت در روز سه شنبه بیش از 2 درصد کاهش یافت و نگرانی ها مبنی بر تداخلات جدید مشاغل برای جلوگیری از بروز موارد کرونا در ایالات متحده ، می تواند بهبود تقاضای سوخت را تهدید کند و انتظار می رود که اوپک پلاس ممکن است میزان کاهش تولید در ماه آگوست را در جلسه آینده کاهش دهد.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 84 سنت معادل 2.1 درصد کاهش به 39 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز با 77 سنت معادل 1.8 درصد افت به 41 دلار و 95 سنت رسید.

هر دو قرارداد بیش از 1 درصد معیارهای روز دوشنبه را از دست دادند.

این در حالی است که روز دوشنبه ، فرماندار کالیفرنیا دستور داد رستوران ها ، سینماها ، باغ وحش ها و موزه ها برای کنترل کرونا فعالیت خود را متوقف کنند زیرا موارد ابتلا به کرونا ویروس و بستری شدن در بیمارستان افزایش یافته است.

اقدامات کالیفرنیا پس از بازگرداندن برخی محدودیت ها در ایالات دیگر ، مانند فلوریدا و تگزاس ، دنبال می شود.

این بازار شاهد حرکت بعدی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدان آن است که به طور جمعی با نام اوپک پلاس شناخته می شود. این سازمان در نظر دارد، میزان کاهش تولید در ماه آگوست را در جلسه آینده کاهش دهد.

قیمت نفت هفته گذشته که افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا باعث شد ایالت های متعددی در آمریکا محدودیت های بیشتری برای سفر وضع کنند، تغییر چندانی نداشت. محدودیت های مذکور به معنای تضعیف روند احیای تقاضا برای نفت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان خواهد بود.

با این حال قیمت نفت روز جمعه پس از این که آژانس بین المللی انرژی دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد، بیش از دو درصد صعود کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا