اخبارصنعت و معدن

۴.۳ درصد سیمان کشور در کرمانشاه تولید می‌شود

به گزارش صنعت کار، محسن دارابی در نشست بررسی وضعیت صادرات سیمان استان کرمانشاه در سرسرای سازمان صمت استان افزود: کرمانشاه به خاطر وجود این ۲ کارخانه مهم و گلوگاه خروجی محصولات سیمان، میز سیمان به این استان سپرده‌ شده و نباید به‌ راحتی میز سیمان را از دست بدهیم.

وی در ادامه گفت: به دلیل سیاست‌های طرف عراقی از فروردین ۹۸ صادرات سیمان به عراق را از دست‌ داده ایم و باید با تحلیل درست و مناسب و چاره‌اندیشی، برای پس گرفتن صادرات سیمان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: مشکلات عدیده‌ای از جمله افزایش هزینه‌های تولید و بندری، بالا بودن هزینه حمل‌ و نقل، مشکلات ریلی و جاده‌ای، فرسودگی ناوگان جاده‌ای، صدور مجوزهای لازم برای کامیون‌های سنگین، نبود اسکله‌های مناسب بارگیری محصولات معدنی و غیره پیش روی صنعت سیمان است.

او گفت: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را جهش تولید نام‌گذاری کرده‌اند باید بتوانیم برای این مشکلات راه‌حل مناسبی را پیدا کنیم تا بتوانیم صادرات سیمان را به‌ مانند سال‌های گذشته افزایش داده و درآمد ارزی قابل‌ توجهی کسب نماییم.

در این نشست مدیران عامل شرکت‌های سیمان و سامان و سیمان غرب نیز هر کدام به تشریح مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت مهم پرداختند و گزارش‌ فعالیت های خود را ارایه کردند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا