اخبارصنعت و معدن

معادن برای پیشگیری از حوادث ناگوار سامان‌دهی و تجهیز شوند

به گزارش صنعت کار،کتایون نعمت پور روز سه شنبه در حاشیه سفر به گیلانغرب به منظور پیگیری و رسیدگی به حادثه روز جمعه ۱۳ تیرماه جاری در یکی از معادن قیر طبیعی این شهرستان، افزود: حامل ابلاغ مراتب تقدیر و تشکر وزیر صمت از زحمات استاندار کرمانشاه و فرماندار شهرستان گیلانغرب در کنترل و مدیریت بحران این حادثه در راستای کاهش صدمات و لطمات جانی هستم.

وی اظهار داشت: فعال کردن واحدهای غیرفعال نیز باید در مسیر سیاست های کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد تا حوادث به صفر برسد.

مدیرکل ایمنی و بهداشت محیط کار وزارت صمت با بیان اینکه مدیریت استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب باعث شد تا تلفات این حادثه به حداقل برسد، اضافه کرد: با این وجود نباید این حداقل تلفات هم در هر نقطه ای اتفاق بیافتد.

نعمت پور گفت: مسایل و مشکلات معادن شهرستان گیلانغرب را جمع بندی و برای تصمیم گیری به وزارت متبوع انتقال خواهم داد.

فرماندار گیلانغرب هم با اشاره به اینکه در جریان حادثه گازگرفتگی ۱۳ تیر ماه جاری در یکی از معادن قیر طبیعی این شهرستان متاسفانه یکی از کارگران معدن جان باخت، افزود: پنج تن از مصدومان این حادثه مداوا و از بیمارستان مرخص شده اند اما یک نفر همچنان در بخش مراقبت های ویژه یکی از مراکز درمانی در کرمانشاه بستری و حال وی تغییری نکرده است.

وی وضعیت راه های منتهی به معادن شهرستان را نامناسب عنوان کرد و گفت: نامناسب بودن راه ها در تشدید حوادث اثرگذار است از این رو نیاز است وزارت صمت نسبت به سامان دهی این موضوع نیز براساس ضوابط چاره اندیشی نماید.

۷۵ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب وجود دارد که هم اینک از ۲۶ معدن این شهرستان ۱۵ معدن با اشتغالزایی ۲۷۰ نفر فعال است.

سالیانه ۸۰ هزار تن قیر طبیعی از معادن این شهرستان استخراج و به مراکز فرآوری داخل و خارج از کشور صادر می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا