اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

سنگ آهن بی تاثیر از کرونا

به گزارش صنعت کار، سنگ آهنی عمدتا در همه گیر کرونا بی تأثیر باقی مانده ، با اختلال محلی در مکان هایی که با افزایش بهره وری در دیگران متعادل شده اما استرالیا پیشرو در تولید است. حال چه چیزی باعث شده که سنگ آهن استرالیا چنین سرمایه ای بی خطر باشد؟

کرونا برای بسیاری از صنایع معدن کاری اختلال قابل توجهی به همراه داشت، از این رو همه چیز از عملیات روزانه گرفته تا پیش بینی های کلان اقتصادی که توسط بیماری همه گیر و آشفتگی ناشی از بیماری همه گیر و آشفتگی در سراسر جهان به آشفتگی انداخته شده است.

با این حال ، سنگ آهن در این مواقع پرخاشگرانه به عنوان یک دارایی نسبتاً پایدار ظاهر شده است و قیمت ها در سه ماه اول سال تنها 1.1 درصد کاهش یافته اند.

براساس داده های گمرکی که یک شبه منتشر شد ، واردات سنگ آهن چین در ماه ژوئن 17 درصد از ماه مه افزایش یافت و به بالاترین سطح از اکتبر سال 2017 رسیده است.

این کالا حتی در ماه مه مجدداً صعود کرد که قیمت نقدی آن برای سنگ آهن با عیار 62 درصد، استاندارد صنعت بود و در 26 ماه مه به 100 دلار در هر تن رسید.

محموله مواد تشکیل دهنده فولاد در ماه گذشته 101.7 میلیون تن در مقایسه با بیش از 87 میلیون تن در ماه مه و از ژوئن 2019 35٪ افزایش داشته است.

درواقع این موضوع حاکی از آن است که سنگ آهن توانسته در بحران کرونا ثبات خود را حفظ کند. هرچند بیشتر شرکت های بزرگ معدنی در جهان، هدف تولید برای 2020 را کاهش داده اند اما فعالان حوزه سنگ آهن آسیب خیلی جدی از همه گیری کرونا ندیده اند.

بخش عمده ای از این روند مثبت ناشی از روندهای مخالف اما مرتبط با آن در میان غول های سنگ آهن جهان است. استرالیا با اشتیاق گسترده چین به سنگ آهن که تا حد زیادی تحت تأثیر این بیماری نیست ، Fortescue به عنوان شریک تجاری مورد علاقه خود ظاهر شده است و به نوعی در بازار سنگ آهن چین یکه تازی می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا