اخبارصنعت و معدن

تولید ۱.۸ میلیون تنی ورق گرم در بهار ۹۹

به گزارش صنعت کار،به استناد جداول آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، میزان تولید ورق سرد در دوره سه ماهه نخست ۹۹ به رقم ۳۹۷ هزار و ۸۹۴ تن رسید.

همچنین ورق عریض تولیدی فولاد اکسین در فصل بهار امسال برابر با ۲۳۰ هزار و ۷۸۷ تن ثبت شد که صرفا توسط این واحد تولید می شود.

علاوه بر این ورق گالوانیزه تولیدی در سه ماهه ابتدایی امسال رقم ۳۱ هزار و ۴۳۲ تن را نشان می دهد که از سوی کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به بازار مصرف عرضه می شود.

تولید ۹.۹ میلیون تن مقاطع تخت 

آمار عملکرد فولاد سازان در سال گذشته حاکی از تولید ۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تن مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، سرد و پوششدار) است که در مقایسه با عملکرد سال ۹۷ رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

فولاد سازان در سال ۹۷ در بخش مقاطع تخت فولادی ۹ میلیون و ۴۵۹ هزار تن تولید داشتند.

کل تولید ورق گرم ۸.۲ میلیون تن 

آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، کل تولید ورق گرم در سال ۹۸ را هشت میلیون و ۲۳۲ هزار تن ثبت کرده که رشد چهار درصدی را نسبت به رقم هفت میلیون و ۹۴۳ هزار تن عملکرد سال ۹۷ نشان می دهد.

ضمن اینکه آمار تولید ورق سرد هم در سال ۹۸ به رقم دو میلیون و ۶۲۸ هزار تن رسید و افزایش چهار درصدی در مقایسه با عملکرد سال ۹۷ با رقم دو میلیون و ۵۳۸ هزار تن دارد.

صادرات مقاطع تخت فولادی 

صادرات مقاطع تخت فولادی در سال گذشته ۸۰۵ هزار تن شد و نسبت به رقم ۸۷۷ هزار تن عملکرد سال ۹۷ کاهش هشت درصدی دارد.

میزان ورق گرم صادراتی در سال ۹۸ برابر با ۵۳۶ هزار تن شد و افت ۱۹ درصدی را در مقایسه با صادرات سال ۹۷ که ۶۶۲ هزار تن بود، ثبت کرد.

همچنین مجموع ورق سرد صادراتی نیز پارسال ۱۲۰ هزار تن بود و نسبت به رقم ۴۳ هزار تنی در سال ۹۷ رشد ۱۷۹ درصدی داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا