اخبارصنعت و معدن

توجه به دغدغه‌های صادرکنندگان و شفافیت در دستورالعمل‌ها/ اعمال نقطه نظرات صادرکنندگان در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات

به گزارش صنعت کار،حمید زادبوم در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت که با موضوع راهکارهای تسریع و تسهیل ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان برگزار شد، از توجه به دغدغه‌های صادرکنندگان و شفافیت در دستورالعمل‌ها، به عنوان راهبرد اصلی در توسعه صادرات غیرنفتی نام برد.

وی اظهار داشت: راهبرد اصلی وزارت صمت براساس دیدگاه‌های ریاست جمهوری و سرپرست این وزارتخانه، سیاستگذاری در عرضه و تقاضای ارز حاصل از صادرات غیرنفتی است که همکاری تمامی دستگاه‌های متولی و اثرگذار بر تجارت خارجی کشور را می‌طلبد.

زادبوم با اشاره به بسته بازگشت ارز حاصل از صادرات سال 99، استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان حوزه تجارت خارجی را ارزشمند توصیف کرد و افزود: جلسات متعددی نیز با صادرکنندگان برای اخذ نقطه‌نظرات آنان در این خصوص برگزار شد که سازمان توسعه تجارت ایران در تلاش است با بررسی کارشناسی دیدگاه‌های صادرکنندگان راهکارهایی جهت بازگشت ارز حاصل از صادرات ارائه نماید.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان خواستار یکپارچگی سامانه‌های مرتبط با تجارت خارجی در جهت ارائه اطلاعات دقیق شد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا