اخبارصنعت و معدن

بهره برداری از ۲۰ پروژه آب و برق استان هرمزگان

به گزارش صنعت کار، پروژه‌ها شامل افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس به ظرفیت ۱۱۵ مگاوات و واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات، آبرسانی به شهرستان بشاگرد و سامانه نمک‌زدایی (آب شیرین‌کن) بندرعباس، هفت پروژه توزیع و انتقال نیروی برق، هفت پروژه توزیع شبکه فشار ضعیف، طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه «شمیل» و سه هزار هکتار از شبکه دشت «میناب» و شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل و نیز طرح تامین و انتقال آب شهرک صنعتی میناب(فیروز) است.
پروژه‌ها که در طول سال‌های ۹۸- ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آنها آغاز شده، در مجموع دو هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان هزینه دربرداشته‌اند؛ از این مجموع، دو هزار و ۱۳۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی و بقیه از منابع دولتی هزینه شده است.
طرح تولید نیروی برق استان هرمزگان شامل افزایش توان واحد بخار نیروگاه بندرعباس به ظرفیت ۱۱۵ مگاوات و واحد شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ارتقای ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در جزیره قشم به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین در طرح آبرسانی به بشاگرد یک باب ایستگاه پمپاژ با یک پمپ به ظرفیت ۶۰ لیتر در ثانیه، یک باب مخزن به ظرفیت مجموع ۵۹ هزار مترمکعب، ۸۱ کیلومتر خطوط انتقال آب و دو پکیج موقت تصفیه آب با هدف تامین آب به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه برای شهر سردشت با جمعیت یکهزار و ۲۳۹ نفر و هشت روستا با جمعیت هشت هزار و ۷۳۹ نفر نصب و راه‌اندازی شده است.

سامانه نمک زدایی (آب شیرین‌کن) بندرعباس نیز به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب با هدف تامین کمبود آب شهرستان بندرعباس اجرا شده که ۹۰ هزار نفر را در شهرستان‌های خمیر و بندرعباس تحت پوشش قرار می‌دهد.

علاوه براین هفت پروژه توزیع و انتقال نیروی برق استان هرمزگان هم شامل ۸۲ کیلومتر مدار، توسعه ۲ فیدر و سه پست با مجموع ظرفیت ۲۰۵ مگاولت آمپر با هدف افزایش ظرفیت شبکه، بهبود ولتاژ و پایدار شبکه انتقال تامین برق صنایع و واحدهای خدماتی و تولیدی خرد منطقه و کاهش بار پست‌های فوق توزیع ناحیه اجرا شده است.

براساس این گزارش در پروژه‌های توزیع هم ۲۰۷ هزار و ۴۰۳ متر شبکه فشار ضعیف هوایی، ۳۶ هزار و ۲۰۲ متر شبکه فشار ضعیف زمینی، ۳۴۵ دستگاه پست هوایی و ۵۵ دستگاه پست زمینی احداث و راه‌اندازی شده است.

طرح تامین و انتقال آب به شبکه گلخانه شمیل و سه هزار هکتار از شبکه دشت میناب و شبکه ۵۰۰ هکتاری گلخانه شمیل با احداث هفت کیلومتر خط لوله فولادی به قطر ۹۰۰ میلیمتر، ۵۲ دستگاه حوضچه شیرآلات آب و تهیه و اجرای پنج کیلومتر لوله پلی اتیلن به بهره‌برداری می‌رسد.

این طرح به منظور آبیاری در بخشی از شبکه شمالی دشت میناب به مساحت دو هزار هکتار و شبکه گلخانه شمیل به مساحت ۵۰۰ هکتار، ایجاد زمینه مناسب برای سرمایه گذاری جهت تولید فن آوری و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای پنج هزار نفر و رونق اقتصادی و بهبود شرایط اجتماعی منطقه، مدیریت بهینه منابع آب و خاک دشت میناب و شمیل، کاهش تعارضات اجتماعی ناشی از عدم کفایت آب، جلوگیری از افت سطح آبخوان و حفظ کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین اجرا شده است.

طرح تامین و انتقال آب شهرک صنعتی میناب (فیروز) هم شامل احداث خط لوله پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ میلیمتر و طول سه هزار متر، احداث و تجهیز ساختمان ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه، احداث چهار دستگاه حوضچه شیرآلات، تامین برق و نصب تجهیزات مربوطه با هدف تامین آب مصرفی شهرک صنعتی تیرور از خط دوم انتقال آب میناب به بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا