اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

شروع فعالیت اولین بانوی مدیرعامل صنعت آب و برق / افزایش توان نیروگاهی در هرمزگان با افتتاح طرح های ملی

به گزارش صنعت کار، رضا اردکانیان بیان کرد: پویش طرح های ملی حاکی از تمرکز مدیران بر کار خود، عدم اتکا 100 درصدی صادرات روزانه نفت و… است.

اردکانیان تصریح کرد:امروز در هفته دوازدهم پویش الف-ب ایران به هرمزگان آمده‌ایم با این تفاوت که این بار قطار خدمت رسانی به اینجا نرسیده است بلکه با کشتی خدمت رسانی به سواحل خلیج فارس آمده‌ایم تا طرح‌های بسیار بزرگی را در این منطقه به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه این مراسم اضافه کرد: اولین بانوی مدیرعامل در صنعت آب و برق نیز از هفته پیش در استان هرمزگان کار و فعالیت خود را به عنوان مدیرعامل شرکت توزیع برق آغاز کرد که این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم.

وزیر نیرو بیان کرد: ما امروز در استان هرمزگان پروژه‌های بزرگی را افتتاح خواهیم کرد که یکی از آنها بهره‌برداری از واحد اول نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت 170 مگاوات است که تولید همزمان آب شیرین هم خواهد داشت.

وی تاکید کرد: افزایش توان نیروگاهی در هرمزگان نیز از دیگر طرح‌هاست که امروز در بخش برق 14 طرح انتقال و توزیع برق به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو اضافه کرد: طرح تأمین و انتقال آب به 500 هکتار از شبکه گلخانه شمیل و منتفع نمودن 3 هزار هکتار از شبکه اراضی دشت میناب و شبکه 500 هکتاری گلخانه شمیل و افتتاح طرح تأمین و انتقال آب شهرک صنعتی تیرور میناب از دیگر طرح‌هایی است که به بهره برداری می‌رسد.

اردکانیان ادامه داد: با بهره‌برداری از سامانه نمک زدایی آب شیرین کن 100 هزار متر مکعبی بندرعباس 20 هزار مترمکعب دوم این آبشرین کن هم وارد فاز بهره برداری می‌شود که می‌تواند به 90 هزار نفر از مردم آب شرب با کیفیت برساند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: طرح آب رسانی به شهرستان بشاگرد با استفاده از آب سد جگین شهرستان جاسک نیز از طرح‌های مهم است که در این طرح 81 کیلومتر طرح انتقال آب انجام شده است.

اردکانیان با اشاره به پیش بینی افزایش دما طی هفته آینده، اظهار داشت: با توجه به این موضوع فشار روی تولید برق زیاد می‌شود، پارسال زمان اوج بار ۳۰ام تیر بود که بالغ بر ۵۷۶۸۱ مگاوات برق مصرف شد، امسال تاکنون پنج شنبه هفته گذشته بیشترین مصرف را داشتیم که ۵۷۶۴۷ مگاوات بوده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی این است که هفته آینده رکورد مصرف برق می‌شکند، افزود: هدف گذاری کردیم که رقم افزایش مصرف بیش از یک درصد نباشد.

وزیر نیرو تصریح کرد: پارسال نسبت به سال ۹۷ افزایش اوج بار یک درصد بوده است، پیش بینی این است که امسال هم همین میزان افزایش مصرف نسبت به سال ۹۸ داشته باشیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا