اخباربرترخودرو

اقدامات‌‌ محافظتی‌ خودروسازان‌ جهانی‌ برای‌ مقابله‌ با‌ کرونا

به گزارش صنعت کار، پس از آن که این نتیجه حاصل شد که این مهمان ناخوانده همچنان سایه خود را بر کل جهان افکنده و به این زودی ها نباید به رفتن آن امیدوار بود، همه مشاغل از جمله شرکت های خودروسازی نیز برنامه ریزی برای آغاز تولید با تغییر در ساعات و شیفت کاری و تاکید بر پروتکل های بهداشتی را آغاز کردند.
بر این اساس در برخی از خودروسازی ها، تولید با درصد پایین تری از ظرفیت آغاز شد به طوری که فولکس واگن اعلام کرد که حدود 10 تا 15 درصد تولید خود را از سر گرفته و به مرور زمان این ظرفیت را به 40 درصد سطح تولید پیش از کرونا خواهد رساند.
این خودروساز آلمانی در عین حال تدابیری برای حفظ سلامت کارکنان خود در نظر گرفت و از آنان خواست تا لباس‌های خود را در خانه عوض کنند تا به این ترتیب از شلوغی در اتاق‌های تعویض لباس جلوگیری شود. همچنین دمای بدن کارکنان این شرکت پیش از ورود به ساختمان سنجیده شد این در حالیست که در این شرکت، برای رعایت فاصله یک و نیم متری از یکدیگر علایمی روی زمین کشیده شده است.
ایالات متحده یکی از کشورهایی است که آمار مبتلایان بسیار بالایی را گزارش می‌کند اما با کاهش شمار مبتلایان و افزایش رکود اقتصادی، دولت ترامپ تن به بازگشایی پلکانی کسب و کارهای مختلف داد.  پس از راه اندازی مجدد کارخانه‌های خودروسازی در اروپا، اعتراضاتی از سوی خودروسازان آمریکایی برای بازگشایی کارخانه‌ها صورت گرفت.
تسلا، یکی از پر سر و صدا‌ترین کارخانه‌های خودروسازی در لغو محدودیت‌های بازگشایی بود اما در همین حال این شرکت از جمله خودروسازانی بود که پس از بازگشت دوباره به کار، تغییراتی را با هدف کنترل این ویروس در روند کار ایجاد کرد و در عین حال از جمله خودروسازانی بود که در جهت مقابله با کرونا دست به فعالیت هایی زد به طوری که تامین دستگاه های تهویه هوا برای برخی از بیمارستان های نیویورک بر عهده این خودروساز بود.
شرکت جنرال موتورز نیز به طور رسمی برای مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شد و به جمع خودروساز‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند، پیوست. این شرکت اعلام کرد که در نظر دارد هر ماه ۱۰ هزار دستگاه تهویه هوا در جهت مقابله با ویروس کرونا را وارد بازار کند.
همچنین بر اساس پیش بینی های جنرال موتورز، این شرکت انتظار دارد بتواند روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید کند و همچنین این شرکت اعلام کرده با تجهیزات تحت اختیار خود توانایی تولید ۱۰۰ هزار ماسک در روز را دارد و شاید تولید ماسک خود در روز را به این رقم افزایش دهد.
بدون شک آغاز به فعالیت خودروسازان برای جبران رکود ناشی از چند ماه تعطیلی بسیار ضروری بود چرا که بیش از یک میلیون نفر در صنعت خودروسازی آمریکا مشغول به کار هستند و درآمد آن ها از این صنعت است، این در حالیست که صنعت خودروسازی حدود ۶ درصد از فعالیت اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهد.
کارخانه فیات نیز تولید خود را از چهارم ماه می از سر گرفت و به دنبال آن نیز کارخانه‌های تویوتا، فولکس‌واگن و هیوندایی نیز همین برنامه را اجرایی و در عین حال پروتکل‌های مختلف بهداشتی را برای تامین ایمنی کارگران در برابر ویروس کرونا، اجرایی کردند. فولکس‌واگن و هیوندایی نیز اعلام کرده‌اند که دمای بدن کارگران را در هنگام ورود به کارخانه کنترل خواهند کرد. فولکس‌واگن علاوه بر این، تضمین داده است که تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش برای کارگران فراهم کند.
بازگشایی کارخانه‌ها با حفاظت از سلامتی کارکنان همراه بوده و اقداماتی همچون استفاده از تب سنج، شیلد حفاظتی، ضدعفونی محیط و فاصله گذاری اجتماعی ضروری شد. همچنین کارخانه‌ها با یک شیفت کمتر بازگشایی شدند، به این ترتیب که اگر کارخانه‌ای قبلا با سه شیفت کار می‌کرد، باید با دو شیفت کاری فعالیت می کرد. در همین حال شرکت فورد موتور با دو شیفت کاری و جنرال موتورز نیز با یک شیفت به تولید خودرو می پردازد و با این شرایط خودروسازان در سرتاسر جهان منتظر پایان همه گیری ویروس کرونا هستند تا فعالیت خود را همانند گذشته از سر بگیرند.
منبع: خودروکار
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا