اخبارصنعت و معدن

لزوم فعال سازی واحدهای معدنی راکد آذربایجان‌غربی

به گزارش صنعت کار، غلامرضا بابایی اظهار داشت: در آمد و عواید حاصله از استخراج معادن استان باید در زندگی و معیشت مردم مناطق معدن‌خیز استان به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته، در زمینه اشتغال زایی برای افراد بومی و ثروت آفرینی احساس شود.

وی افزود: برای توسعه رشد اقتصادی در کشور و استان در وضعیت فعلی باید به سمت استفاده بهینه از دو مزیت اساسی مرزی بودن استان و ذخایر غنی معدنی موجود در استان حرکت و برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان حداکثر استفاده را فراهم کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای جلوگیری از تخریب بی رویه عرصه‌های ملی و منابع طبیعی و مخدوش کردن چشم انداز زیست محیطی طبیعت استان باید در زمینه اکتشافات و استخراج معادن از افراد دارای دانش فنی و اهل فن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۸۱ واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۸۵ واحد معدنی در استان فعال بوده و مابقی راکد هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی میزان مواد معدنی استخراج شده از معادن دارای پروانه بهره برداری در استان را بیش از ۱۷ میلیون و ۵۴۹ هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر حجم ذخایر قطعی معادن بیش از ۱.۲ میلیارد تن است که در صورت بهره برداری اصولی نقش مهمی در رونق اقتصادی استان دارد.

وی اضافه کرد: توسعه واحدهای فرآوری معدنی در کنار معادن غنی آذربایجان‌غربی در دستور کار قرار گرفته تا محصولات معدنی با ارزش افزوده بسیار بیشتری وارد بازار شده و درآمد استانی افزایش یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا