اخباربانک و بیمهبرگزیده

آغاز اعطای تسهیلات به شرکت‌های متوسط و بزرگ آسیب دیده از شیوع کرونا

به گزارش صنعت کار، علی وحدت در مراسم آغاز مرحله سوم اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با بیان اینکه امروز به طور رسمی سومین دور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش بنیان متوسط و بزرگ با همکاری سه بانک عامل آغاز می‌شود، گفت: در ادامه فعالیت‌ها و حمایت‌های صندوق نوآوری در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا، پس از تامین مالی شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و حمایت و کمک به تداوم کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور کوچک آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین شتابدهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضای کار اشتراکی، در مرحله جدید این حمایت‌ها، تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ را اجرایی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در این دور از حمایت‌ها تسهیلات اعطایی صندوق نوآوری و شکوفایی شامل شرکت‌های متوسط و بزرگ با بیش از ۵۰ نفر نیروی انسانی و فروش بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ خواهد بود.

وحدت با اشاره به جزییات این تسهیلات، توضیح داد: تسهیلات دور سوم صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های متوسط و بزرگ آسیب دیده از کرونا تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و با نرخ سود ۹ درصد، بدون دوره تنفس و با بازپرداخت ۱۸ ماه خواهد بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال ۹۰ درصدی شرکت در زمان درخواست نسبت به آغاز شیوع ویروس (از طریق مقایسه آخرین لیست بیمه با لیست بیمه بهمن ۹۸) است، یادآور شد: همچنین این تسهیلات مختص شرکت‌های دانش‌بنیان با نیروی انسانی بیشتر از ۵۰ نفر و فروش بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ است که از طریق بانک‌های عامل (بانک صنعت و معدن، بانک آینده، بانک کارآفرین) به انتخاب شرکت پرداخت می‌شود؛ لذا پس از دریافت مصوبه از صندوق نوآوری و شکوفایی، لازم است شرکت برای پیگیری مصوبه و افتتاح حساب به بانک عامل مراجعه کند.

وی در خصوص شرایط بهره‌مندی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان متوسط از این تسهیلات گفت: متقاضیان اخذ تسهیلات کرونایی مرحله سوم باید از یکی از شرایط بهره‌مندی از تسهیلات برخوردار باشند که شامل “دارا بودن فروش رسمی اظهار شده در سامانه الکترونیکی صورت معاملات از ابتدای سال ۹۷” و ” احراز کاهش حداقل ۲۰ درصدی در نسبت فروش زمستان ۹۸ و بهار ۹۹ به کل سال ۹۸ در مقایسه با همین نسبت در سال ۹۷” می‌شود.

وحدت ادامه داد: میزان تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد تومان بر اساس هزینه‌ها، فروش، حقوق و دستمزد توسط صندوق نوآوری و شکوفایی، تعیین و مطابق با ظرفیت اعتباری تعیین شده توسط بانک پرداخت می‌شود.

وی در مورد حوزه فعالیت شرکت‌های واجد شرایط دریافت تسهیلات ادامه داد: شرکت‌هایی که در حوزه‌های «گردشگری»، «سلامت غیر دیجیتال»، «صنایع دستی»، «اسباب بازی و سرگرمی»، «حمل و نقل هوشمند» و «دیداری، شنیداری، معماری، هنری و رسانه‌ای» فعالیت داشته باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و شرکت‌هایی که از تسهیلات مقابله با آسیب‌های کرونا ویژه شرکت‌های کوچک استفاده کرده‌اند، مشمول استفاده از این تسهیلات نیستند.

به گفته این مقام مسوول این در حالی است که امکان دریافت این تسهیلات همزمان با استفاده از سایر خدمات صندوق وجود دارد.

وحدت خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ می‌توانند پس از مطالعه فایل راهنمای ثبت درخواست از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس ghazal.inif.ir اقدام کنند.

سومین دور حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش بنیان متوسط و بزرگ با همکاری سه بانک عامل آینده، کارآفرین و بانک صنعت و معدن تا سقف ۱۰ میلیارد تومان با نرخ ۹ درصد آغاز شد.

صندوق نوآوری و شکوفایی در دو مرحله قبل حمایت و کمک به تداوم کسب‌وکار شرکت‌های دانش بنیان کوچک، شتاب‌دهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضاهای کار اشتراکی و شرکت‌های خلاق کوچک آسیب دیده بر اثر کرونا را در دستور کار خود قرار داده بود.

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا