اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

آسیب کرونا بر حمل و نقل امریکا

به گزارش صنعت کار، انجمن سازندگان راه و ترابری آمریکا در ماه ژوئیه گزارش داد که 14 ایالت و 19 منطقه محلی بیش از 8.5 میلیارد دلار ارزش کار در نظر گرفته شده در این بخش به دلیل شیوع کرونا را لغو کرده اند.

البته در این میان پیش بینی می شود پروژه های جدید فرودگاه می تواند بیشترین آسیب را از این اتفاق ببیند.

جامعه سرمایه گذاری زیرساخت ها این را پایان کار مشارکت های عمومی و خصوصی گرینفیلد (PPP) در کشور نمی داند ، اما هشدار می دهد که حمایت دولت فدرال به شدت مورد نیاز است.

با این حال ، برخی اظهار داشتند که ممکن است فرصتی از بحران ایجاد شود تا بخش های دولتی و خصوصی بتوانند با هم کار کنند.

در سراسر بخش، پروژه های پرداخت در دسترس بودن – جایی که بخش خصوصی از طریق یک برنامه پرداخت از پیش تعیین شده بر اساس عملکرد بازپرداخت شده توسط بخش دولتی بازپرداخت می شود – احتمالاً در میان مدت نسبت به پروژه های ریسک در زمینه ترافیک و تقاضا مورد حمایت قرار می گیرند ، جایی که درآمد به ترافیک و کاربر بستگی دارد.

پل اپشتین ، شریک در موسسه حقوقی شرمن و استرلینگ می گوید: “سرمایه گذاران ، چه خارجی و چه داخلی ، احتمالاً پروژه های پرداخت در دسترس بودن را بیش از موارد خطر در ترافیک ترجیح می دهند.” با این حال ، باید توجه داشت كه برخی از سرمایه گذاران در فضای PPP همیشه نسبت به سرمایه گذاران قبلی راحت تر بوده اند.

وی اضافه می کند: “جالب خواهد بود که ببینیم آیا پروژه های ترکیبی در آینده به دلیل شیوع ویروس سرعت می یابند.”

این اتفاق می تواند در دیگر کشورها از جمله ایران نیز رخ دهد. درواقع بحران کرونا می تواند بر سرعت پروژه های خدماتی اضافه کند. اما همانطور که اشاره شد شاید بحران کرونا بتواند بخش خصوصی را به دولتی نزدیک تر کرده و منجر به پیشرفت پروژه ها شود. در حال حاضر کرونا باعث شده تا بخش زیادی از بودجه های دولت سفر اقدامات بهداشتی و تجهیز بیمارستان ها و تامین دارو و… شود، درنتیجه بخش خصوصی می تواند وارد عمل شده و با سرمایه گذاری منجر به پیشرفت پروژه ها شود.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا