اخبارصنعت و معدن

طرح اولیه دو فوریتی توسعه دیپلماسی اقتصادی آماده است/ تغییر رویکرد سفارتخانه‌ها از سیاسی به اقتصادی

به گزارش صنعت کار،عزت الله اکبری تالارپشتی در حاشیه دیدار با روسای تشکل‌های صنعتی با محوریت دیپلماسی اقتصادی ضمن اشاره به جلسه اخیر کمیسیون صنایع با وزیر امور خارجه، اظهار داشت: دو کار مشترک را با همکاری وزارت امور خارجه آغاز کردیم، کمیته‌ای مشترک بین مجلس و وزارت امور خارجه برای تشویق صادرات تشکیل شد و لیست نمایندگانی که باید عضو آن کمیته باشند به وزیر امورخارجه به صورت مکتوب ارائه شد.
وی ادامه داد: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز از طرف ایشان مسئولیت این کار را به عهده گرفتند.
به گفته تالارپشتی، کمیته مشترک بین مجلس و وزارت خارجه در حال حاضر مشغول بررسی‌های لازم در زمینه توسعه صادرات است.

وی در خصوص هدف اصلی تشکیل کمیته مشترک مجلس و وزارت خارجه با محوریت دیپلماسی اقتصادی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که سفارتخانه‌ها را به چهره اقتصادی تبدیل کنیم زیرا جنگی که الآن دشمن به ما تحمیل می‌کند یک جنگ اقتصادی است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: رویکر اصلی ما در سفارتخانه‌ها و همه تشکیلات داخلی باید به گونه‌ای باشد که کمک کنند تا وزارت امور خارجه این تغییر رویکرد را انجام دهد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان ضمن اعلام اینکه نتایج و دستاوردهای این کمیته به صورت قانون تصویب خواهد شد، اظهار داشت: با حضور تشکل‌ها، طرح اولیه دو فوریتی توسعه دیپلماسی اقتصادی آماده شده است. این طرح دو فوریتی را در معرض بررسی وزارت خانه‌های مختلف و مجلس قرار خواهیم داد تا طرح پخته‌ای شود که بتوانیم دولت را ملزم کنیم در جهت اعمال تغییر سیاسی به اقتصادی سفارتخانه‌ها، آن را بکارگیرد.

منبع:صنایع
انتهای پبام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا