اخبارتاپنفت و پتروشیمی

صعود قیمت نفت معکوس شد

به گزارش صنعت کار، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در اظهارات بی سابقهای هشدار داد که وضعیت شیوع ویروس پیش از این که فروکش کند، احتمالا بدتر هم خواهد شد. نگرانیها نسبت به توقف احیای تقاضا برای سوخت در پی افزایش جدید موارد ابتلا به ویروس کرونا، روند رشد قیمتها را محدود کرده است.

گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۷.۵ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۱ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

بهای معاملات نفت برنت با ۳۲ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، به ۴۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۳ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۴۱ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید.

قیمتهای نفت روز گذشته حدود یک دلار صعود کرده و به بالاترین رکورد مشاهده شده از ششم مارس تاکنون رسیده بود.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اواندا، صعود قیمتهای نفت پس از گزارش موسسه امریکن پترولیوم و هشدار ترامپ متوقف شد. اگر این آمار از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا تایید شود، دورنمای تقاضا برای نفت را دستخوش تغییر زیادی خواهد کرد.

آمار اقتصادی ژاپن که چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، عامل دیگری بود که به قیمتها ضربه زد. فعالیت کارخانه ای ژاپن در ژوییه برای پانزدهمین ماه متوالی کوچک شد که منعکس کننده تاثیر پاندمی ویروس کرونا است.

قیمتهای نفت روز سه شنبه تحت تاثیر خوش بینی به تولید واکسن کووید ۱۹ و موافقت سران اتحادیه اروپا با طرح کمک مالی ۷۵۰ میلیارد یورویی برای تقویت اقتصادهای آسیب دیده از پاندمی ویروس کرونا صعود کرده بودند.

با این حال به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، این منابع مالی روی قیمتهای نفت تاثیر فوری نخواهند داشت زیرا ممکن است ماهها طول بکشد تا تامین آنها آغاز شده و تاثیر آنها ملموس شود.

بر اساس گزارش رویترز، نشانه هایی وجود دارد که عراق همچنان به سهمیه کاهش تولید نفت خود تحت توافق اوپک پلاس عمل نکرده است. آمار رفینیتیو آیکان و اظهارات دو منبع صنعتی آگاه حاکی از آن است که صادرات نفت عراق در ۲۰ روز نخست ژوییه به ۲.۷۰ میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به آمار رسمی صادرات عراق از جنوب این کشور در ژوئن تغییر چندانی نداشته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا