اخباربرتربرگزیدهصنعت و معدن

بازدید از امکانات زیربنایی شهرک های صنعتی ماکو و شوط و یک واحد صنعتی تولید تجهیزات دندان پزشکی

به گزارش صنعت کار، در شهرک صنعتی شوط با مساحتی بالغ بر 52 هکتار، 21 قرارداد واگذاری زمین به ارزش ٩٨ میلیارد ریال با سرمایه‌گذاران منعقد شده و با بهره‌برداری از آن‌ها برای حدود ٧٠ نفر فرصت شغلی فراهم می‌شود.

در این شهرک صنعتی که از امکانات زیربنایی لازم، از جمله برق، آب، گاز، تلفن و راه دسترسی برخوردار است، تا کنون ۶ واحد تولیدی در بخش‌های شیمیایی، کانی غیرفلزی و فلزی به بهره‌برداری رسیده است.

برای توسعه شهرک صنعتی شوط یک‌ هزار هکتار زمین مناسب در اطراف آن مکان یابی شده که امید است با مساعدت سازمان‌های مرتبط و منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به‌زودی مشکلات آن مرتفع و برای واگذاری به سرمایه‌گذاران در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی قرار گیرد.

شهرک صنعتی شوط به لحاظ قرار گرفتن در نزدیکی جاده ترانزیتی ایران ـ اروپا و داخل محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو موقعیت ممتازی را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با حضور در شهرک صنعتی شماره یک ماکو، از وضعیت عمومی و امکانات زیربنایی این شهرک و همچنین یک واحد صنعتی تجهیزات دندان پزشکی نیز بازدید کرد.

واحد صنعتی “بتا دنت ماکو” که در ساخت دندان مصنوعی و قطعات اولیه فعالیت دارد، سالانه ٣۵٠ هزار دست دندان مصنوعی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

این واحد تولیدی سالانه ٣۵ تن آکریل، ١۵ تن موم و ٢٠ تن مواد قالب گیری را نیز تولید می‌کند.

ارزآوری این واحد صنعتی حدود ١۵٠ هزار دلار در سال است و محصولات تولیدی آن به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، پاکستان و عراق و تمام کشورهای همسایه صادر می‌شود.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع با ٢ هزار مترمربع زیربنا موفق شده است با سرمایه‌گذاری ۴٢ میلیارد تومان، برای ۶٠ نفر به‌صورت مستقیم اشتغالزایی کند.

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا